• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Insluiten Word-doc werkt niet..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koos66

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
In een Excel-blad (2003) heb ik een Word-brief geplaatst dmv invoegen/object/bestand-gebruiken met alleen een vinkje bij "als picto weergeven". Als ik vervolgens op de picto dubbelklik, verschijnt de brief in het bron-prog Word. Na de brief te hebben geadresseerd, kan ik hem opslaan als kopie. So far so good...

Als ik nu het Word-bestand afsluit óf Word helemaal afsluit, krijg ik een fout in Excel nl: Er is een fout opgetreden in Excel en het programma moet worden afgesloten etc :(
(Deze fout treedt ook op bij een andere PC en het maakt niet uit of het Word-document 1 of meer pagina's heeft).

Natuurlijk al lang gezocht maar er staat weinig over op internet. Vanzelfsprekend vraag ik me af hoe het komt en wat er aan te doen is ...?

Ik kan het probleem niet reproduceren, Office 2003, XP.

Heb je dit ook:

• na een herstart van de PC
  • een leeg Excel bestand waarin je invoegt
  • een wordbestandje met maar 1 karakter in of zo

Wigi

Heb office2003 incl serv.pack3 en XP incl serv.packs. Na PC-herstart treedt het ook op. En ook in een bijna-leeg Excel-file met een bijna leeg Word-bestand. (zie bijlage).
(Als het voor "helpers" niet reproduceerbaar is, schiet het niet op)... :o

PS Ik had het nu enkele malen dat het afsluiten van Word bij een onveranderd Word-document geen Excel-foutmelding opleverde. Als ik het Word-document wel verander en dan Word afsluit, krijg ik wel de b.g. Excel-foutmelding. Helpt dit...?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
in 2002SP3 kan ik de fout niet reproduceren. Werkt perfect

Mvg

Rudi

Ben nog steeds aan het testen maar het gaat vaak toch fout. Misschien zegt bijgaand foutrapport iets??

Bijlagen

• FoutRapport.jpg
    FoutRapport.jpg
    58,8 KB · Weergaven: 61
Foutrapport zegt mij niets.

Komt er misschien iets in de Event viewer van de PC?

Misschien eens Foutherstel doen in Excel?

Anders herinstalleren tenzij iemand anders het tegendeel beweert, ik heb geen verdere tips vrees ik. En dan eerst uittesten met quasi lege bestanden.

En zeker ook nog googlen, kan bijna niet dat je daar niets over vindt.

Wigi

Via googlen geen soortgelijke gevallen gezien. Op de pc van m'n schoonvader en van een vriend werkte het wel goed. Dus Office gedeïnstalleerd en opnieuw erop gezet. En nu werkt het prima....
Dus oorzaak en oplossing zijn verder onbekend maar ik kan weer verder. Thx voor de input !!

Ik heb zonet op mijn ander laptop > excel 2003 en XP (SP3) de simulatie gedaan , negatief , ik zie wel tot zolang het word document open is dat het picto gearceerd staat in excel, ik sla de brief op als kopie van .......... en sluit af .
Zal idd aan de pc gelegen hebben

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan