Inspiratieloos

Status
Niet open voor verdere reacties.
om eerlijk te zijn denk ik dat je niet helemaal snapt wat erik in een eerdere reactie zei (iets wat mij ook al was opgevallen).

namelijk: je wilt een website beginnen, waar mensen jou een opdracht kunnen geven om websites voor hun te designen, wat zou jij doen als er morgen iemand naar jou toe kwam en die vroeg jou een website te gaan maken voor zijn bedrijf?

precies, helemaal niks. je hebt te weinig kennis(/talent?) om überhaupt je EIGEN website al in elkaar te zetten. hoe verwacht jij dan voor je opdrachtgevers een website in elkaar te zetten? kom je dan ook naar ons toe? lijkt me een heel slecht plan.

daarnaast merk ik dat je van hot naar her sprint, eerst wil je de ene site, daarna de andere, daarna weer iets compleet anders en nu kunnen we opeens uit 4 dingen kiezen...

wat jij moet gaan doen:

1. ga bekijken wat je echt wilt, wil je wel daadwerkelijk websites voor anderen gaan maken, denk je dat het gewoon een simpele manier is om geld te verdienen, wil je een eigen bedrijf of designen als hobby? maak een plan!
2. ga je verdiepen in html, css, javascript, photoshop, php en eventueel sql, perl etcetera. alleen door juiste kennis op te doen zal je uiteindelijk ook echt een eindproduct kunnen leveren. je kan niet een website maken en om de 5minuten een forum op moeten gaan en je af te vragen 'hoe-je-ook-alweer-een-plaatje-erin-moest-zetten' (bij wijze van spreken). het moet uit je vingers vloeien en je moet niet eerder beginnen dan dat je een webpagina from scratch kan maken met niks anders dan kladblok.
3. wanneer je wat kan scripten, ga eerst eens schetsen, werk vanuit de bezoeker zijn perspectief. hoe zou de klant jouw website het liefst willen zien? overzichtelijk, weinig poespas, maar toch mooi vormgegeven? wat is een handige positionering voor de buttons, welke buttons ga je überhaupt maken? welke kleuren/thema ga je gebruiken? maak hier schetsen van. als je plan af is (stel dat je het voor een opdrachtgever doet, vraag om feedback, is dit wat de klant wilt? ziet hij er wat in? wat zou er volgens hem beter kunnen?) MAAK JE PLAN EEN BASIS, EN VERANDER HEM NIET (met hoge uitzondering). als je geen zekere basis hebt, heb je geen stabiele site. als je je kern/basis gaat veranderen kan je weer opnieuw beginnen!
4. als het goed is heb je bij stap 3 genoeg geschetst om ongeveer te weten hoe je je site wilt. ga hem nu maken, tijdens het maken kom je altijd op ideeën om je site nog beter te maken (is die button wel handig op die plek? is deze kleur wel voldoende in contrast met die achtergrond? etc) perfectioneer je site hier. BELANGRIJK IS OM JE AAN STAP 3 TE HOUDEN, ga dus niet tijdens het creeëren je hele siteplan omgooien. houd je aan je plan van stap 3. tot dusver ben je namelijk om de paar dagen van een zwart groene basic layout naar een hele andere kleur en hele andere vormgeving gesprongen. dit MAG niet gebeuren! zo bereik je nooit wat... (vraag van tijd tot tijd wederom feedback aan je opdrachtgever, ga niet bij elke verandering bij hem aankloppen, maar houd hem op de hoogte)
5. TEST je site, laat anderen hem testen, schrijf verbeterpunten van anderen op, verbeter het. vraag feedback, pas je site aan aan de ontvangen feedback. is je site wel geschikt voor zijn doel? wat voor reacties verwacht je?
6. oplevering, done.

zoals je merkt is een site meer dan even wat in elkaar flansen, het is de constante procedure van bedenken, feedback, designen, feedback, plannen, feedback, creeëren, feedback, perfectioneren, feedback (eventueel opnieuw perfectioneren, etccc).

ik hoop dat je hier wat mee kan, ga niet zomaar een slag in het rond werken en denken dat je alles wel kan. je kan het simpelweg nog niet! dat maakt verder niks uit, maar ga zelfstudie doen, of doe een cursus. maar gooi jezelf niet meteen in het diepe door klanten proberen te werven. eerst zelf kunnen, daarna pas klanten.
 
Laatst bewerkt:
Ok ik zal de stappen volgen:) het is namelijk zo dat ik besluiteloos ben over mijn eigen website
voor een klant vind ik het persoonlijk makkelijker.

Ik zal vanavond beginnen met stap 3,
indeling schets, kleuren schema, etc..
stap 1 weet ik namelijk al ik zie het niet als makkelijk geld verdienen en het is meer dan een hobby ik wil mijn eigen bedrijf starten.

Dan hoor je het vanzelf wel;)
 
Laatst bewerkt:
Na meer dan een maand is het ontwerp eindelijk af;)

Ik dank u voor uw hulp en adviezen, zodra ik het domein heb
zal hij verschijnen in de sectie: "Site Check"

Brian van der Horst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan