Inspiron 15

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

Ik las toevallig een internetpagina over de Inspiron 15:

http://tweakers.net/reviews/1323/7/tweakers-punt-net-notebook-best-buy-guide-augustus-2009-pagina-7.html

Dit lijkt mij een hele mooie laptop, en ik vroeg mij af of jullie hem kunnen aanraden of niet.. Mijn wensen zijn ong;

Maximaal € 500,-
Minimaal 3 GB intern geheugen
Goede videokaart
Goede geluidskaart (i.v.m. opnames)
Minimaal 250 GB Harde schijf
DVD brander
Wireless LAN
Beeldschermgrootte 15-17 inch
Liever niets of Windows XP als besturingssysteem, geen VISTA (VISTA mag wel, maar dan met garantie op het Windows® 7-upgradeprogramma)
Duo Processor (Geen problemen bij multitasking)

Ik ben benieuwd hoe jullie denken over deze laptop, en of ik een goede koop doe als ik op deze aanbieding in ga.

Je budget is toch wel aan de redelijk lage kant voor een goede videokaart. Wat ga je er precies mee doen, gamen? Zo ja, welke games?

Games als San Andreas zijn voldoende. Sims 3 eventueel, zwaardere spellen speel ik niet. Dit is een Intel Integrated GMA 4500MHD, wat erin zit ...

Daar maakte ik me inderdaad al zorgen om. Als je dit wil gaan spelen moet je je budget sowieso gaan verhogen.

Laptops zijn immers niet om te gamen. Het kan wel, maar je betaalt minimaal 2000 euro voor de prestaties die een desktop van 700 euro bied.

En tot mijn verbazing, heb ik een mooie laptop gevonden die in mijn ogen veel beter is dan de dell inspiron:

ASPIRE 5520G-504G25MI - http://www.aabatron.nl/prodinfoframe.pl?Data=AG4FlnzPeSQWbmVvDDYV1fCeZca0dakO1EiEAdT7q72W2uaBb4XR

Enige waar ik tegenaan loop; Hier zit niet de Windows 7 upgradegarantie op, maar eventueel Windows XP Home hierop zetten i.p.v. de standaard VISTA, levert dat problemen op? i.v.m. de processor, kan deze laptop simpelgezegt Windows XP aan, of kan ik hem beter op VISTA laten?

Die is nauwelijks beter, qua specificaties. Als ie niet nagenoeg hetzelfde is. En dan nog het geval Acer, doe dat alsjeblieft niet. Daar krijg je echt spijt van...

Nogmaals, en ik blijf erbij: wil je die spellen kunnen doen moet je je budget toch wel verhogen.

Call of Duty 4 speel je op de minimale instellingen prima op de Acer Aspire is mij verteld door personen die deze al hebben. Ik hoef ook zeker geen zwaardere spellen meer te spelen, ik ben geen gamer.

Deze PC is qua specificaties zeker wel beter. En dan doel ik dus op de videokaart, processor, geluid, en de extra opties die ik bij de dell niet krijg. Ik heb mijn keuze gemaakt, dit gaat hem worden.

Toch bedankt iedereen.

Processor is qua prestaties hetzelfde. Videokaart ook. Geluid is sowieso geen lijn op te trekken dus ik vraag me af waar je dit op baseert?

En ja op minimale instellingen is alles wel te spelen, maar hoeveel plezier heb je dan van je spel? Ach het is niet mijn geld en niet mijn probleem. Als je het antwoord niet wil geloven, vraag dan niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan