Inspiron 5160 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

putnik

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2013
Berichten
8
Mijn net gekochte Dell Inspiron 5160 start niet op. Als ik de voeding aansluit(dacht batterij leeg :mad:) op laptop gaan lampjes van voeding en batterij gezamenlijk groen knipperen(redelijk snel).Op de startknop heb ik soms reactie in de vorm van poging tot start voor één seconde.Ik zie harddisk lampje oplichten en hoor fan aanspringen.Verder gebeurt niets.:eek:Soms als ik de knoppen ctrl en shift achter elkaar indruk lijkt het alsof de laptop opstart.:thumb:
Fan gaat aan en blijft aan, het lampje van numlock springt aan en blijft aan.De lampjes van voeding en batterij gaan om en om knipperen.Wel is het lampje van batterij dan oranje.Het allemaal blijft aan totdat ik de voeding uittrek.:mad:
Zonder de voeding gebeurt er niets. Geen lampjes.:eek:
Laptop is via een veilingwebsite gekocht en zou door hen leeggehaald worden.Vraag is natuurlijk hoe het gebeurt aldaar.
Weet iemand of heeft iemand een idee wat er aan de hand zou zijn?

Bij voor bat dank aan iedereen
slob
 
Haal eens de batterij eruit en probeer het alleen met de netvoeding. Heeft de laptop ooit bij jouw gewerkt?
 
Deze laptop heeft nooit bij mij gewerkt.Of er een besturingssysteem er op zit is mij niet bekend. Dan nog zou BIOSmoeten beginnen en dan klagen dat er geen besturingssysteem op zit.En juist dat gebeurt hier niet.
Het maakt geen verschil of een batterij in zit. Laptop reageert hetzelfde.
Is er iemand bekend wat het knipperen betekent? Dat zou een foutcode moeten aangeven.
 
Je scherm geeft dus geen enkel teken van leven?

Scherm wel ok?
Kan je extern beeldscherm aansluiten op deze laptop?
 
Het kan.Heb het al geprobeerd zonder resultaat.Er zijn geen barsten in het scherm.
 
Neem eens contact op met de verkoper. Een schijf leeg afleveren betekent niet dat er geen beeld (bios) wordt weergegeven.
 
Dat was mijn idee ook. Terugbrengen zal lastig worden omdat het een faillissementsveiling betrof. Vandaar ik naar betekenis van de lampjes vroeg.
 
Probeer dit eens, batterij eruit, voeding eraf, powerswitch een paar keer indrukken, die ingedrukt houden en de voedingskabel inpluggen, wat gebeurt er dan?

Je kunt de biosbatterij een aantal minuten eruit laten voor een bios reset en weer proberen maar dan wordt het openmaken van die Dell, waar je vast wel een manual over kunt vinden.
 
Ondertussen heb ik bereikt dat startproces mogelijk begint. Eerst gaat lampje van hdd even aan, vervolgens gaat lampje van voeding constant branden. Het middelste lampje van caps lock gaat knipperen zo'n 10 seconden. tegelijkertijd faat fan aan(wel stuk zachter dan voorheen). Na die 10 seconden hoor ik een zachte klik ergens binnenin en gaat alles uit.Lampjes van voeding en batterij gaan gezamenlijk knipperen.
 
Start eens op zonder harde schijf en dvd drive.

PS, zit er wel een originele adapter bij? soms wil het niet met een universele.
 
Laatst bewerkt:
Dvd zit er niet in, zal proberen zonder hdd. Adapter is wel origineel.
volgende week heb ik meer tijd en zal de boel openmaken om bij de bios batterij te komen.
 
Heb je een Windows DVD/CD of usb stick erbij gekregen? Dan kan je op een tweede computer de partities van de harde schijf verwijderen. Al eraan gedacht dat de laptop een hardware defect kan hebben?
 
Dat heb ik ook allemaal kunnen bedenken. Helaas is er niemand die mij de betekenis va de knipperende lampjes kan uitleggen.die geven storing aan zodra die er verschijnt(hardwerematig).Windows CD heb ik wel(van mij zelf)maar ik kom niet zo ver om die te kunnen gebruiken.
 
Tot nu toe niet gelukt om de laptop op te starten. Over een paar weken ga ik naar een service punt om die te laten nakijken.
 
Hallo

Controleer of de heatpiperadiator van deze laptop wel zuiver is ...

Met dergelijke symptomen kan de g.p.u./motherboardchipset gedeeltelijk/volledig van het motherboard zijn losgekomen door langdurige extreme oververhitting.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan