Instabiel systeem na nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Ik heb mijn oude videokaart (3DFX VooDoo Banshee) vervangen door een nieuwe videokaart (GeFORCE 4 MX 440). Maar nu heb ik een heel onstabiel systeem. Als ik s morgen achter de PC zit gaat het meestal wel goed. Maar als ik er s avonds achter wil dan start de PC na 5 min draaien opnieuw op. Ik heb windows XP al opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet. Ik heb de nieuwste drivers geprobeerd (ook de oudere) Maar niets helpt. Behalve als ik de oude kaart weer terug zet dan werkt alles wel. Ik heb het zelfde al gehad met een andere (2e handse kaart) TNT 2 gehad (zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=124207)

Heeft iemand een idee hoe dat kan???

Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat je systeem oververhit raakt. Probeer eens door je kast open te laten staan 's avonds. Als je pc dan niet elke keer afslaat kan je een extra fan plaatsen. bv 1 in de zijkant die lucht erin blaast. en eentje aan de bovenkant die de lucht eruit blaast.

Ik hoor wel of het resultaat heeft.

De kast staat de hele tijd al open. Maar ik zal dr eens een (gewone) ventilator op zetten.

Quote van XP_PC: (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=122527)

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk

Doe dit ff.

Ik wil niet negatief over komen.
Maar ik kan al op 2 handen de mensen tellen in mijn kennissenkring [namelijk 7] die spijt hebben van de mx440 en de 440se.
Vooral de gamers ruilen m vlot in voor een ti of de nieuwere fx59oo etc...

Ik wil niet zeggen dat het een slechte kaart is [!?]
wel dat de combinatie athlon/xp/met deze kaart vaak in problemen op komt dagen. 3 van deze kennissen hebben m vervangen en hebben geen problemen meer.

Rara...

H

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk

Dat heb ik gedaan maar ik zie nog geen foutmelding en toch start de pc opnieuw op.

Maar ik kan al op 2 handen de mensen tellen in mijn kennissenkring [namelijk 7] die spijt hebben van de mx440 en de 440se.

wel dat de combinatie athlon/xp/met deze kaart vaak in problemen op komt dagen. 3 van deze kennissen hebben m vervangen en hebben geen problemen meer.

Ik had dit gezeur/fouten ook met een TNT 2 en ik heb een Pentium II

Duz heeft iemand nog andere ideeen??

voeding wel krachtig genoeg? (das eerste waar ik zo aan zou denken als ie na 5 meer weer uit gaat)

Hoe kan ik weten of de voeding sterk genoeg is??
Bij de andere kaart deed hij het trouwens wel goed.

Geplaatst door hehe

Rara...

H

Heeft totaal geen nut voor in een systeem als de topicstarter.

Tip die ik gaf moet zoiezo wel werken hoor.

Je zegt dat je et gezeur ook had met een TNT2, maar met de ''andere kaart'' deed ie et wel goed? Welke kaart?

Geplaatst door Muurhond

Heeft totaal geen nut voor in een systeem als de topicstarter.

wat je hiermee bedoeld snap ik ff niet. Mijn advies was dus probeer een ander type kaart en daarna merk ik op hoeveel problemen ik in mijn omgeving met die kaart ben tegengekomen.

Dus wat bedoel je nou eigenlijk met deze opmerking?

H

Ik wil het volgende zeggen Hehe:

Jouw quote:

Juist, dan kan wel zo zijn (ken mensen die er wel tevreden mee zijn en er geen verdere problemen mee hebben), maar je kan zoiezo niet op een systeem als de topicstarter gamen.

In zijn geval is een MX 440 een prima keus en een Ti of een FX5900 is pure overkill. Het systeem presteert hetzelfde als wanneer er zoals nu een MX 440 inzit. Simpelweg omdat het systeem niet veel uit die nieuwere, snellere (en duurdere) kaarten kan halen.

Ik betwijfel het of zijn probleem aan de MX 440 ligt, omdat hij met andere videokaarten ook problemen heeft.

http://members.home.nl/marf/Infinite Loop.html

Bij mij verholpen door de 28.32 nvidia drivers te installeren en de laatste versie van nvmax . Daarmee kun je aangeven de bsod cq infinite loop te fixen.

De oude voodoo3 werkte perfect . Nieuwe geforce dus niet. Wel een wat oudere geforce maar schijnt ook bij de nieuwere kaarten voor te komen. In de event viewer kun je mischien achterhalen welke fout het precies is.
Volgens de meerderheid aan berichten die ik destijds vond op internet is het overgrote deel te verhelpen door een krachtigere voeding. Bij mij was dat geen optie omdat alleen xp dit veroorzaakte . Bij win 2000 of 98 geen enkel probleem.

succes

Laatst bewerkt:
@bartbh
Ik herinner me dat 1 van mijn kennissen het probleem heeft "opgelost" door een wat oudere detonatorversie te gebruiken, dit na een andere tip over het functioneren van xp en videokaarten etc...soort compatible probleem.
ik zal even kijken of ik dit terug kan vinden.

Misschien kan je dit eens lezen / proberen.
http://www.tweakers.net/meuktracker/4398

@ Muurhond, bedankt voor de uitleg ... je reaktie kwam onduidelijk bij me over.
Idd zijn er betere configuraties om te gamen maar ik kan niet in de knip van een ander kijken. Voor zover ik begrijp ook uit de andere link met de andere kaart wordt de pc wel voor gamen gebruikt.
verder weet ik niet zeker of het aan de kaart ligt zoals je zegt, daarom eindigde ik ook met rara...
Maar het maakt verder niet uit.

Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid

1. Ik heb verschillende drivers geprobeerd
  2. ik heb de zelfde fouten gehad met een TNT 2
  3. Ik heb ook een onstabiel systeem met Win 98/ME (ik heb dualboot)
  4. De kaart die wel goed werkt(e) is mijn 3DFX VooDoo Banshee
    [/list=1]

Duz,

Point taken Bartbh

Het blijft een vreemd probleem maar we blijven zoeken.
Het xp verhaal blijkt, na wat leeswerk vandaag, zich mogelijk ook bij andere windowsversies voor te doen.

Heb je nog steeds geen foutcodes gekregen?

H

Lijkt mij dat er in et BIOS iets verkeerd staat.

Op hoeveel staat de AGP Aparture size?

Ik heb laatst wel een paar fouten gekreken van XP

<HR>
win32k.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

stop: 0x00000050

win32k.sys - Address BF87DE28 base at BF8000000, Datestamp 3d6de5e5
<HR>
en een keer dit
(ook met win32k.sys dacht ik)
<HR>
MACHINE_CHECK_EXCEPTION

<HR>
Duz, dit alles wat ik heb gekregen van XP

Ik kom met mijn beperkte kennis niet verder dan de conclusie dat het iets met je mobo te maken moet hebben...een aansluiting geheugen die niet goed zit of een scsi of irq of hitte probleem......

Ik hoop dat iemand anders nog een opleving heeft.
succes
H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan