instabiele internetverbinding na installatie IE8

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Circa 2 weken geleden heb ik IE8 op mijn PC geïnstalleerd nadat deze update via Win Update werd aangegeven. Al direct daarna werd mijn internetverbinding (ziggo) instabiel. Na het (opnieuw) opstarten van mijn PC heb ik ongeveer 5 minuten verbinding, en dan valt hij weg. Dus via Win Update heb ik IE8 weer netjes verwijderd, en beschik ik inmiddels weer over IE7. Alleen blijft mijn internetverbinding instabiel...

Dat het aan de PC moet liggen blijkt uit het feit dat laptops die (draadloos) via dezelfde interverbinding werken het wel gewoon doen. Ziggo geeft aan dat ik de software van mijn moederbord weer opnieuw naar de standaard instellingen moet zetten, danwel moet updaten.

Zijn er mensen die ook met dit probleem kampen, of hebben gekampt. Wat zou dit nu kunnen zijn, en hoe krijg ik mijn oude altijd stabiele verbinding weer terug?

IPv6

ik herken dit probleem wel en ik denk dat ik wel weet wat het probleem mogelijk kan zijn maar ben ik niet 100% zeker van.

Is het vista? Zoja, ga dan even na of IPv6 uit staat. Dit door naar je netwerkverbinding te gaan en dan de eigenschappen aan te vragen. En IPv6 uit te schakelen.

Dan kijken of het ook gebeurd met een andere browser. Zoals firefox.
Ik heb dat ook gehad en toen dat uitgeschakeld en toen werkte het stukken beter. Vista heeft nog wel eens problemen met de netwerk omgeving.

Wat je ook even kan doen is alleen je netwerkkaart drivers weggooien en dan opnieuw installeren.

Met vriendelijke groet,

Helpdeskje.

Het uitschakelen van IPv6 zorgde er voor dat er helemaal geen verbinding meer tot stand kwam. Nu heb ik de driver van mijn netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd. Vooralsnog lijkt dat te helpen. Ik kijk het nog even aan. Dankjewel voor je reactie!

Ik heb nu al bijna een half uur onafgebroken internet! Het lijkt er op alsof het opnieuw installeren van de netwerkkaart driver heeft geholpen! Hartelijk dank voor de hulp...

:thumb:

Ai, iets te enthousiast gereageerd, de verbinding is weer weggevallen (op de vaste PC). Na 2x opnieuw opstarten nu nog steeds connectie. Dan nu oplossing van tullius maar eens proberen. Alhoewel die het wel over IE8 heeft en ik inmiddels weer terug ben naar IE7... Andere tips en suggesties zijn van harte welkom...

probeer eens te pingen op een site
ga naar start - uitvoeren - tik in cmd
tik dan in ping www.google.be -t
krijg je nu voortdurend antwoord, indien niet dan is jouw netwerkverbinding niet in orde en heeft het niets te maken met internet explorer 6, 7 of 8

Oeps, kwam er per toeval achter dat mijn 'homeplug' in de meterkast het heeft begeven :confused:...

Waarschijnlijk heeft hij eerst nog een paar dagen staan haperen. Nu geeft hij geen teken van leven meer. Excuses voor mijn onbedachtzaamheid :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan