Instagram wachtwoord problemen

Wat ik net zei zou kunnen.

Of het is een fout bij Instagram. Wat ik sterk betwijfel.

Who knows. Al is mijn ervaring dat de helpdesk slecht bereikbaar is. (tja, wat wil je anders met 1,2 miljard gebruikers)

Maar ik zou toch wel aanraden om eens je PC goed te controleren op malware. Het feit dat enkel de Instagram in je browser op je PC niet wilt inloggen, en dat je daar geen bevestigings-bericht vandaan krijgt lijkt mij de juiste ingrediënten voor een phishingsite waar je ongemerkt naar toe wordt gesluisd. Ook al staat de juiste link van Instagram in de URL.

Ik zeg niet dat het zo is, maar ik krijg wel sterk die vermoedens.

Who knows. Al is mijn ervaring dat de helpdesk slecht bereikbaar is. (tja, wat wil je anders met 1,2 miljard gebruikers)

Maar ik zou toch wel aanraden om eens je PC goed te controleren op malware. Het feit dat enkel de Instagram in je browser op je PC niet wilt inloggen, en dat je daar geen bevestigings-bericht vandaan krijgt lijkt mij de juiste ingrediënten voor een phishingsite waar je ongemerkt naar toe wordt gesluisd.

Ik zeg niet dat het zo is, maar ik krijg wel sterk die vermoedens.
Ook op mijn mobiel via de browser werkt het niet, enkel via de app, ik word naar de juiste inlogpagina gestuurd

Dan is het afwachten tot/of ze reageren, of anders een nieuw account aanmaken.

het vreemde is ook dat er geen mail, sms of app komt om het wachtwoord te resetten.
Dat hoeft ook helemaal niet; je kunt je ww op de computer of tablet gewoon op de inlogpagina resetten. Dat zou ik dus eerst eens proberen:

IMG_1397.jpeg

Voor zover ik weet zijn de accounts van Instagram en Facebook gescheiden.

Facebook en Instagram zijn gescheiden. Dat wist je?

Facebook en Instagram zijn gescheiden. Dat wist je?
Ja, facebook geen probleem, instagram app geen probleem, webversie inloggen lukt niet en wachtwoord wijzigen lukt ook niet omdat ik met geen mogelijkheid een link krijg om hem aan te passen of hij geeft aan onjuist wachtwoord maar waarom werkt die in de app wel?

Misschien is je mailadres die aan het account hangt wel fout? Ga eens uitzoeken waarom je de mail niet krijgt? Verder zijn er al een hoop tips gegeven.

E-Mailadres is juist heb er maar een, via whatsapp of sms met het juiste nummer ook geen link

Via Whatsapp worden nooit bevestigingslinks verstuurd. SMS wil soms wel eens weigeren.
Maar check eens je berichtregels van je mailprogramma, of je spamfilter. Ergens zal de mail blijkbaar haken.

Maar het blijft frappant dat je in de app wel kan inloggen, maar niet op de website. De gebruikersdatabase is hetzelfde. Op welke site log je dan precies in? Wat meldt de URL-balk?

Via Whatsapp worden nooit bevestigingslinks verstuurd. SMS wil soms wel eens weigeren.
Maar check eens je berichtregels van je mailprogramma, of je spamfilter. Ergens zal de mail blijkbaar haken.

Maar het blijft frappant dat je in de app wel kan inloggen, maar niet op de website. De gebruikersdatabase is hetzelfde. Op welke site log je dan precies in? Wat meldt de URL-balk?
Ik log in op https://www.instagram.com/accounts/login/?source=reset_password

Log eens in op de normale URL van Instagram?

Tja, dan is:
- of het wachtwoord is fout
- of er is een bug bij Instagram

Mijn advies: heel geduldig afwachten of je reactie krijgt van hun, of maak gewoon een nieuw account aan.

Terug
Bovenaan Onderaan