Instal schijf veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

VolgensBartjes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Ik heb 2 harde schijven: de D schijf en de F schijf, de D is klein, hier staat win xp op geinstalleerd, op de F schijf slaan wij alles op. Ik heb de mappen als mijn documenten , mijn muziek enz. al overgezet naar F en windows zag dit ook echt als verplaatsen van map waar documenten en muziek opgeslagen moeten worden. nu wil ik instellen dat programma's die geinstalleerd worden, automatisch in F: program files worden geinstalleerd. Weet iemand hoe ik dit kan doen?? Alvast hartelijk bedankt:D Bart Huisman

gewoon handmatig doen ( of er moet een proggie voor zijn?) normaal gaat alles wat je wilt opslaan automatisch naar je C ( bij jouw D dus) programfiles

dat lukt dus niet, hij ziet denk ik automatisch dat windows op D zit, dit kan daarna ook niet aangepast worden, volgens mij moet het toch ergens aan te geven zijn, weet iemand anders misschien iets?

Even een vraag !!!!

Heb je echt 2 harde schijven of bedoel je, 1 harde schijf met 2 partities.
En hoe komt het dat de schijfaanduiding D: en F: wordt genoemd.

Graag reactie.

groetjes speedtouch

ik heb echt een grote schijf (F) en een kleine (D). tydens opnieuw installeren zat mijn usb stick aangesloten, dus als ik iets op usb aansluit word dat C, D = harde schijf, E= cd brander F= harde schijf en G= gewone cd-rom speler, weet jij hoe ik nu kan aangeven dat hij alles op F: moet zetten maar dat win xp op D blijft?

Geplaatst door geefjemening.tk
weet jij hoe ik nu kan aangeven dat hij alles op F: moet zetten maar dat win xp op D blijft?

Ik heb bij TweakXP.com gekeken, maar kon er geen tweak zo snel over vinden.
Mischien moet je zelf ff die site door spitten.
http://www.tweakxp.com/

D'r staan nog wel meer tweaks tussen om je systeem een beetje vlotter te laten lopen.

Maak altijd eerst een backup van je register!!!!

volgens mij kan je gewoon de omgevingsvariabele %ProgramFiles% aanpassen..
it kan je doen door in een opdrachtprompt (cmd invullen bij uitvoeren en op enter drukken) het volgende te typen:

set ProgramFiles=Mapnaam

waarbij je Mapnaam vervangt door de map op je F-schijf waarin je alle programma's wilt installeren..

dus bijvoorbeeld als je in jouw geval alles in F:\Program Files wilt installeren dan doe je
set ProgramFiles=F:\Program Files

je kunt eventueel bekijken of het gelukt is door in dat opdrachtprompt set te typen en op enter te drukken.. in dit rijtje zoek je dan ProgramFiles, en als het goed is staat de nieuwe (goede) map daar :)

Groeten,

Rodin

Laatst bewerkt:
Vindt je het zelf niet rommelig worden op die manier, de optie van rodin kan je natuurlijk gewoon doen.

Kan je niet beter de grote schijf master maken evt partitioneren en op de eerste partitie het besturingssysteem zetten, als je hiervan een backup wilt dan heb je wel alles bij elkaar.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan