instalatie cd-rom vaag, kan geen verbinding krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

petertklooster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2004
ik heb net een adsl abbo. gekocht en dat samen met een draadlose multipcmodem(Speedtouch). daarbij kregen we een instalatie cd-rom van Kpn. maar in dat instalatie progamma ging het progamma op een gegeven moment de computer doorzoeken. het probleem was dat hij maar bleef zoeken en zoeken. we hebben de comp. de hele nacht aan laten staan maar de volgende dag was hij nog steeds aan het zoeken. Op onze oude comp. duurde het zoeken maar een paar seconden, verder ging op die computer de instalatie ook niet helemaal vlekkeloos maar die is inmiddels gelukt. Maar de nieuwe pc herkent de ontvanger (USB) niet. zo kunnen we daar geen verbinding krijgen, heeft iemand een ander idee wat ik zou kunnen doen? alvast bedankt !!!

Mea Culpa maar ik begrijp je verhaal niet.

Wellicht enige toelichting ?

Heb je er bij de speedtouch opgelet dat ten eerste de splitter goed aangesloten zit? en ten tweede je de software hebt geinstalleerd VOORDAT je de modem aansloot???? dit is namelijk wel een vereiste bij de speedtouch modems.
dus zoniet; even alles deïnstalleren, modem loskoppelen van de pc, software installeren, dan vraagt de software automatische of u de modem zou willen aansluiten, sluit deze dan aan....en KLAAR!!!
als deze nu nog niets doet....; kijk alle aansluitingen nog eens goed na. bij de splitter line op binnenkomende telefoonlijn, phone; de telefoon, dsl;de modem.
zit dit alles goed en maakt deze nog geen contact dan is er nog de mogelijkheid dat de lijn bij uw provider nog niet actief is....als dit wel het geval is.....dan hebben we nog een mogelijkheid, en dat is dat er teveel spoelen in de grond zitten. deze veroorzaken een storing. bij uw provider ziet het er dan namelijk uit als actief....maar bij u niet.

heb ik geprobeert maar zoals ik al zij het instalatie progamma loopt vast, ook hele computer al opnieuw geinstaleerd dus

De installatie procedure moet geschieden als de pc met een UTP kabel met het modem/router verbonden is, dus niet draadloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan