instalatie diskettes 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

ribbetje

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
250
weet iemand waar ik kan instalatiediskettes afhalen van windows 95, krijg de cdrom niet opgestart

dank bij voorbaat

ribbetje
 
ja maar ik bedoel de hele instalatie van 95 want mijn cdrom werkt niet ,en liefst nederlands als het kan


ribbetje
 
Als die al ergens van het net te halen valt, zal je er voor moeten betalen.
 
je kan dat niet van je cdrom maken zeker

misschien domme vraag

ribbetje
 
de cdrom is niet defect maar hij is aangesloten op geluidskaart ,en de drivers staan niet op een bootdikette

ik heb de drivers afgehaald maar het lukt niet , daarom wil ik eerst 95 instaleren en dan proberen vanuit 95 cdrom in gang te krijgen

het is nog een 486 pc voor iemand die ik weer inorde wil krijgen

dank bij voorbaat

ribbetje
 
Geplaatst door ribbetje
je kan dat niet van je cdrom maken zeker

misschien domme vraag

ribbetje

Moeilijk verhaal, maar daar heb je toch ook een cd-rom speler voor nodig.
Kan je beter de harde schijf in een andere computer plaatsen en dan installeren, of de cd-rom uit een andere computer gebuiken.
 
Maak zelf een bootdiskette waarop ook de driver voor de geluidskaart cd-rom staat, werkt prima. Deed het zelf vroeger ook zo.
Dus het ..sys bestand er bijzetten en het config.sys en autoexec.bat aanpassen van een standaard opstartdiskette.
 
Je kunt ook gewoon ff de HDD eruit halen en in een wel goed werkende pc zetten...en daar Win95 installeren.
 
Dat gaat alleen goed werken als je exect dezelfde hardware in de andere pc hebt.
Wat wel kan, is de harddisk als een slave in een werkende pc hangen, vervolgens de map WIN95 vanaf de cd naar de harddisk kopieren en dan de harddisk weer terugbouwen en dan gaan installeren vanaf de harddisk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan