instalatie me

Status
Niet open voor verdere reacties.

dalt005

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2002
Na de pc te hebben geformateerd wil ik nu win me er terug opzetten.Maar nu vind die geen hd meer.Wie kan mij helpen.

Je kan met fdisk porberen om partities aan te maken (misschien dat die er niet meer zijn). En stel dan gelijk een actieve partitie in zodat hij van die partitie als eerste leest.

Hoe installer je win me? Met cd autoboot of anders?
Als je met een diskette opstart zie je dan wel je harde schijf?

Succes,
Pim

Ik start op met cd-rom maar bij het opstarten staat er bij PRIMARY? disk: none

Dat houdt dus in dat je bios je hd niet ziet.
Het volgende kan het probleem zijn:
1. Je hd is kapot.
2. de (ide) kabels van je hd zijn niet goed aangesloten.

Probeer is om je backup batterij er 2 minuten uit te halen en daarna er weer in te doen en dan opnieuw op te starten.

Heb je kort geleden nog hardware veraNDERD IN JE comp?
Waarom heb je geformatteert? als je hd steeds langzamer ging worden kan dat erop duiden dat hij kapot ging en nu dus misschien kapot is.

Gisteren ging nog alles goed doch de HD was bijna vol daarom heb ik geformat en nu geraak ik er niet meer in.?????De HD is 40 gb en er stont maar 1,9 genoteerd op de pc.Nu kan ik ook niet meer starten met de cd van me.Ik heb wel nog de cd van win xp maar die is in het frans voor mij is de taal geen probleem maar het is dat opstarten.

Heb je geen bootfloppy gemaakt? Je moet toch met een bootfloppy opstarten, na format. en dan setup uitvoeren.

Hoe oud is de pc? (merk, type?) Mogelijk ondersteund de pc standaard geen grote hdd's en stond er een bios-overlay programma op om de hdd te laten werken, weet je misschien of dit inderdaad zo is?
Door het formateren verdwijnt dus zo'n bios-overlay progje en zal de hdd in dat geval niet meer werken.

In elk geval dank ik u maar ik weet het niet meer.Oud 2à3 jaar ,merk MEDION.Maar ik denk dat ik de pc ga binnen doen want ik geraak er niet wijs van.groetjes.Patrick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan