instalatie probleem XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

peepke

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo mensen

ik ben nieuw hier dus ik weet niet zeker of ik hier goed zit met deze vraag / probleem

ik heb een pc een AMD athlon 3000+ klok snelheid van 1.8 ghz

nu wil ik de pc opnieuw instaleren ik krijg dus een spooky foutmelding ik zal even vanaf het begin beginnen met het intallatie probleem

Ik zet de pc aan door de aan uit knop in te drukken daarna druk ik op F8 en start de pc op via de cd rom drive dan komt er in mijn beeld wil u windows xp instaleren druk enter
of repareren druk R
of wil u de installatie afbreken ddruk F3

Ik druk dus op enter

en dan zegt de pc geen harde schijf gevonden pc word opnieuw opgestart :|

je moet eens je harde schijf uithalen en terug insteken, ik heb dat ook al eens meegemaakt, en zo was het opgelost en kon ik verder installeren.

bye:thumb:

Je wilt opnieuw installeren??
Dan doe je de cd van XP in je cdrom lezer.
Dan de computer uit.
even wachten wachten en dan weer aanzetten.
Dan druk je op een toets om vanaf cd te starten.
Nu kun je kiezen.......
formatteren
installeren of.....

zoals jij het doet ga je naar de veilige modus en dat zal niet werken.

Je wilt opnieuw installeren??
Dan doe je de cd van XP in je cdrom lezer.
Dan de computer uit.
even wachten wachten en dan weer aanzetten.
Dan druk je op een toets om vanaf cd te starten.
Nu kun je kiezen.......
formatteren
installeren of.....

zoals jij het doet ga je naar de veilige modus en dat zal niet werken.

nee ik ga niet via veilige modus ik ken het verschil nog wel ;):rolleyes:

Oké
Dan zul je het wel goed doen.
suc6.

Komt natuurlijk ook door de start topic.:)

Bij de fabrikant van het moederbord, zit ook een cdrom met drivers, daar staat een map in, om een driverflop te brouwselen, die je erin moet hebben, bij het installeren, als je opstart van de xp cd. wordt er onderin gevraagt, of je drivers wilt installeren, door op F6 te trommelen, dat moet je dan doen, en de juiste drivers selecteren, enteren, en dan wordt het nogmaals gevraagt, dan kun je ook gewoon enteren, die driver is dan inmiddels geladen.

Ook kun je die drivers ophalen, bij de mobofabrikant.

Komt natuurlijk ook door de start topic.:)

Bij de fabrikant van het moederbord, zit ook een cdrom met drivers, daar staat een map in, om een driverflop te brouwselen, die je erin moet hebben, bij het installeren, als je opstart van de xp cd. wordt er onderin gevraagt, of je drivers wilt installeren, door op F6 te trommelen, dat moet je dan doen, en de juiste drivers selecteren, enteren, en dan wordt het nogmaals gevraagt, dan kun je ook gewoon enteren, die driver is dan inmiddels geladen.

Ook kun je die drivers ophalen, bij de mobofabrikant.

okee geprobeert maar ........
ik moet een diskette hebben met die gegevens ik kan geen cd rom laden
ps ik heb een asus moederbord a8v-e deluxe kun je me nog een beetjuh verder helpen

ik heb ff gezocht op internet en ik kwam deze site tegen http://driverscollection.com en heb het bestand RR222x-win-1.06-0606 gedownload en op dis kette gezet hij zegt dat ie ze geinstalleerd heeft maar de setup wil niet doorgaan

Laatst bewerkt:
Hier staan ze, wel die voor win XP nemen, daar zit een map in voor de driverdisk.

Maare, die staat ook gewoon op de cdrom, waar je hem uit kan halen, ook kun je de autorun op de cd gebruiken, en in het menu kiezen, voor het maken ervan.

Hier staan ze, wel die voor win XP nemen, daar zit een map in voor de driverdisk.

Maare, die staat ook gewoon op de cdrom, waar je hem uit kan halen, ook kun je de autorun op de cd gebruiken, en in het menu kiezen, voor het maken ervan.

probeer de bestanden naar diskette te kopieren maar diskette is te klein
welke bestanden moet ik precies hebben?

De map raid, en de file txtsetup.oem, die in de map drvdsk, of zoiets staan.

sorry dat ik zolang niet gereageerd heb Maar het is inmiddels gelukt windows draait weer als een zonnetjuh :D dank je wel in elk geval:D en als je een meisje was geweest kreeg je een dikke kus :P

Vertel dan ook even hoe het opgelost is.
Dan heeft een ander er misschien ook nog iets aan.

Vertel dan ook even hoe het opgelost is.
Dan heeft een ander er misschien ook nog iets aan.
inderdaad op de manier zoals lange pier het heeft uitgelegd ff de sata schijf instaleren ik had de hele map op diskette willen zetten terijl ik maar een deeltjuh erop moest zetten precies zoals hij verteld heeft ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan