Instalatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Berichten
389
Ik heb de laatste tijd problemen na het instaleren van programmaas.
Na het instaleren krijg ik steeds een fout melding en kan zodoende het prog niet gebruiken.
Ik heb al gecontroleerd op gewijzigde/ beschadigde bestanden en die zijn inmiddels allemaal gerepareerd ik heb ook geen trojans of virussen.
 

Bijlagen

  • error.gif
    error.gif
    14,5 KB · Weergaven: 46
Ga even naar het bestand HOSTS en HOSTS2 (handmatig) en kijk of het wel aanwezig is. Kijk bij eigenschappen (als het bestand aanwezig is) ook even of het niet een "alleen lezen bestand is. Als dit is aangevinkt kan er niks worden ingezet.
 
Bedankt, ik heb even gekeken maar het finkje alleen lezen staat niet aangefinkt, zie bijlage
 

Bijlagen

  • hosts.gif
    hosts.gif
    24,2 KB · Weergaven: 54
Bij welke programma's krijg je een foutmelding?

Welke windows gebruik je (95 of 98)?
Ben je wel beheerder?
 
98 SE, en ja ik ben de beheerder.
Het prog heet Exeem (peer to peer)
 
In de foutmelding staat dat het kopieren van HOSTS naar HOSTS2 en andersom is mislukt. Bestaan beide bestanden wel (dus ook HOSTS2)?

Ik heb namelijk het idee dat HOSTS2 niet aanwezig is.
 
ik denk dat er weinig aan te doen is. Google kent dit probleem ook bijna niet (alleen in het italiaans). Ik heb geprobeert het door te lezen en ik kwam toch iets tegen over de problemen met HOSTS2, windows 98 en exeem. Voor zover ik het begreep was er ook geen oplossing.

Ik wil je er ook even op wijzen dat exeem spyware bevat: http://www.spywareinfo.com/articles/p2p/

Ik heb dus geen idee meer, maar misschien dat iemand anders nog een idee heeft.
 
Hoe kan het dan dit probleem van de een op de andere dag opeens opdoemt?
Er bestaat een Exeem light zonder spyware.
 
Geplaatst door Henkdrum
Hoe kan het dan dit probleem van de een op de andere dag opeens opdoemt?
Het probleem was toch alleen aanwezig bij Exeem? Heeft deze eerder dan wel goed gewerkt?
Windows heeft, maar één HOSTS-bestand, namelijk HOSTS. Waarschijnlijk heeft HOSTS2 iets met Exeem te maken of zet Exeem het bestand zelf neer. Download Exeem even opnieuw en probeer het dan nog een keer.
Geplaatst door Henkdrum
Er bestaat een Exeem light zonder spyware.
Oke, dat is dan goed.
 
Krijg je bij alle programma's deze melding?

Je zou zelf een HOSTS2 aan kunnen maken in die map.
Als je slim ben doe je dit dan op de volgende manier: Kopier HOSTS en plak die. Verander daarna de naam in HOSTS2.

Als dit de oplossing ook niet is weet ik het niet meer:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan