instalatie van een programma

• Onderwerp starter Onderwerp starter bn2vs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
ik heb een klein porgramma gepublished en heb nu een 5 tal bestanden (oa setup) en een map met nog een zooi bestanden erin. na het uitvoeren van de setup komt er een snelkoppeling in menu start te staan.

de meeste gebruikers hebben dat echter niet door en voeren setup elke keer opnieuw uit als ze dat programma willen starten... is er een manier om na de setup een snelkoppeling te maken op het bureablad van de gebruiker en ook de setup files te deleten?

welke versie van vb gebruik je 6.0, 2005 ,2008
2005 express 2008 express?
dat maakt het een stuk handiger. in 2005 en 2008 kanje de setup aanpassen dat die een snelkoppeling maakt in express kan dit niet en van 6.0 weet ik het niet

ik heb 2005 express

zit er dan een verschil tussen 2005 en 2005 express?

ja de prijs en de functies 2005 is betaald en express is gratis.

kan ik niet gewoon in code iets maken dat die dingen doet dan?

een snelkoppeling weet ik ook niet (vb6.0 had wat vboorbeelden online maar bij mij (XP) werkte geen van allen...)

Files deleten is makkelijk; je kan de "Kill(filepath as string)" gebruiken... (6.0) maar 200X zal ook wel iets dergelijks hebben

Je kunt, als je geen gebruik wil maken van VB, ook een .BAT bestandje maken waarin je een link naar het bureaublad kopieerd en het setup programma verwijderd.
Je zult dan alleen na het uitvoeren van het setup programma, dit .Bat bestand moeten uitvoeren.

ik weet wel hoe ik bestanden moet verwijderen, het probleem is dat ik niet weet hoe ik achter het path van het bestand kan komen...

bij het instaleren kiest de gebruiker dat toch? Dat path zou je kunnen opslaan in register/ini/xFile en later weer uitlezen.

niet altijd. maar het is van ms dus als je instaleerd wordt er vast nog een hele hoop zooi buiten die gekozen map gezet

voor de instalatie heeft de gebruiker een aantal bestanden, waaronder setup.exe.
die bestanden wil ik na instalatie weg hebben. (ze zijn dan toch voor nix nodig, en zorgen enkel voor verwarring)

hoe doe ik dit precies met vs 2005?

welke versie van vb gebruik je 6.0, 2005 ,2008
2005 express 2008 express?
dat maakt het een stuk handiger. in 2005 en 2008 kanje de setup aanpassen dat die een snelkoppeling maakt in express kan dit niet en van 6.0 weet ik het niet

ik verwees naar die post...

wat dat opslaan van het path in een txt file en later dat bestand verwijderen betreft:
ik weet wel hoe ik iets verwijder, enkel niet hoe ik tijdens de instalatie het path kan opslaan...

wow, het forum spaced bij mij, ik zag (toen ik reply-de) allleen jou vraag, vandaar :p

maar, ikweet niet, wat gebruik je als installer?

ik neem aan dat je met 'installer' de setup bedoelt?
ik gebruik gewoon hetgeen dat vs standaard maakt als je een project published...

ok dan kan je het beste je project openen en dan een setup projectmaken. en daar kan je de snelkoppelingen in iedergeval doen. en het verwijderen van de bestanden weet ik niet.

wat is een 'setup project' precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan