instalatie van ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantjuh

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
als ik linux ubuntu wil instaleren op me pc wat moet ik dan doen want als ik op install druk dan gaat hij normaal instaleren en als ik dan me pc afsluit is alles weer weg weet iemand hoe dat komt?

Dan ben je hem waarschijnlijk aan het draaien vanaf cd/dvd en heb je hem niet geinstalleerd. Je moet wel aangeven dat je hem op de harde schijf wil installeren.
Misschien dat deze site je verder kan helpen:
http://www.techzine.nl/tutorials/200/1

En na het installeren niet vergeten de cd er uit te halen en de BIOS weer te vertellen dat ie van de harde schijf op moet starten.

je kiest boot optie installatie.
Vervolgens start hij de omgeving op zoals je die ook gaat krijgen als je linux effectief installeert en dan druk je op install op het bureaublad.
ubuntu rocks tov windows, je weet zo tenmiste wat je gaat installeren.

als je kijkt naar een presentatie van microsoft dan weet je ook wat je instaleert

het is alleen jammer dat je ook dingen installeert die je niet zie

als je kijkt naar een presentatie van microsoft dan weet je ook wat je instaleert

Echt een reactie voor een ras echte windows freak.

Een presentatie is niet hetzelfde als een live cd.
De vraagsteller dacht zelfs dat linux al volledig geinstalleerd was toen hij de live omgeving zag.

als ik op instal druk dan krijg ik de instalatie en dan kies ik een partitie en dan instaleerd hij hem maar zodra ik de cd eruit haal nadat hij klaar is natuurlijk dan zie ik helemaal niks staan
ook niet in de geselecteerde partitie van de instalatie

Is het wel je harde schijf waarop hij installeert, sommige sata harde schijven worden niet herkent. Omdat de hardware te nieuw is.
En dan kom je er ineens achter dat linux op je usb stick word gezet ofzow :)

dat vind ik ook niet erg dat hij op me usb stick staat

is tog 2GB en linux is maar 1/4 ervan maar hij instaleerd hem gewoon er niet op

en me windows xp boot ik van een floppy om dat me boot sector een soort van beschadigd is tijdens de instalatie van dabian
als me windows helemaal kuren gaat lope vertonen instaleer ik xp gewoon weer opnieuw want ik wil XP en linux

Nederlands?

dat vind ik ook niet erg dat hij op me usb stick staat

is tog 2GB en linux is maar 1/4 ervan maar hij instaleerd hem gewoon er niet op

en me windows xp boot ik van een floppy om dat me boot sector een soort van beschadigd is tijdens de instalatie van dabian
als me windows helemaal kuren gaat lope vertonen instaleer ik xp gewoon weer opnieuw want ik wil XP en linux

Als ik bovenstaand stukje lees, krijg ik pijn in m'n ogen van het taalgebruik. Is het echt zó slecht gesteld met het taalonderwijs in Nederland? Ongelofelijk!:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan