Instaleren op een externe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kickboy

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
384
Hallo,

Ik ga binnenkort naar amerika. En wil daar wel me bestanden mee en programmas enz. Dus ik dacht ik zet er linux op. Helaas heb ik op dit moment geen Admin rechtne en geen cd of dvd. Dus het moet booten van me externe hdd. maar hoe moet dat. Als ik op google zoek. En ik doe het. wwerkt het niet en snap het alemaal niet. Heeft iemand oplossingen
 
je kan linux installeren op een usb-stick, maar niet op een externe HDD, de meeste moederborden ondersteunen dit niet. beste wat je kan doen: je files en programma's op externe HDD zetten en je linux op een usb-stickje die je daarvoor wil opofferen. ik kan wel niet garanderen dat de pc daar in Amerika dit ondersteunt, dus neem je best ook nog een live-CD mee van die linux (bv ubuntu linux, die heeft live-CD's vanwaar je ook een USB-opstart apparaat kan maken. heb je wel een usb-stick van minstens 4 GB voor nodig.
 
We hebben hier vele oplossingen. Vaak helpt het al om eens helder uit te schrijven wat je nu wilt, want mij is het niet duidelijk in ieder geval.

Toch even een eerste voorzet.
-Je data kan natuurlijk mee op een externe HD. Kan echter wel gecontroleerd worden aan de grens (ook de inhoud). Wil je dit niet. Publiceer dan je data op internet (GMail of iets anders)
-Programma's om de standaard dingen uit te voeren zijn er vaak ook al in een portable uitvoering die je zonder problemen op een USB stick kunt zetten en uitvoeren op een willekeurige computer. Soms zelfs te gebruiken in internetcafés. Zie ook www.portableapps.com of www.u3.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan