Instaleren van OS op Dell Laptop met nieuwe hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heyclan

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik heb een Dell Latitude D630 waarvan de hardeschijf is gecrasht. Ik heb een nieuwe HDD gekocht en geinstaleert. Nu will ik Windows XP erop instaleren maar krijg het niet voor elkaar de nieuwe HDD te formateren en te partitioneren. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen. Ik krijg een stop screen als ik door gaat met de instalatie. Ik heb ook de geheugen vervangen maar dat deugt ook niet. Is er iemand die mij kan helpen.

sata op een latitude d630?
blijkbaar is dat zo :P

Hoi alle,

Nou het volgende is wat ik kreeg nadat de instalatie kwam op het punt waar je normaal de disc partitie aanmaakt, als je dan op enter drukt krijg je het volgende screen te zien. Zie billage image

Image1.jpg

Inderdaad zoals Aptje al zei
SATA drivers slipstreamen (of op een floppy als je nog een floppydrive hebt in je laptop)

Groeten Marcel

Bedankt, ik ga het proberen en laat het je weten, alleen heb ik nog gezocht voor de SAT drivers maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Voor wat betreft de geheuegen zitten twee nieuwe 1Gb chips in dus 2GB geheugen.

Volgens mij zijn DIT de SATA drivers die je nodig hebt.
(Als de link niet werkt gta je naar www.dell.nl>>drivers downloaden>>Dell Latitude D630>>SATA Harde schijven

Groeten Marcel

Aptje,
Het ligt niet aan het geheugen want ik heb het ook op een andere laptop geprobeerd en daar kreeg ik hetzelfde reactie. De Memory chips zijn ook nieuw.

Dan rest de slipstream ( als je geen diskettestaton hebt) te maken.
Wel met een originele installatiecd/dvd.
Het liefst eentje waar al SP3 op staat.

Heren,

Heel erg bedankt, ik ga ermee aan de slag, laat het jullie wel weten als het op suc6 uitloopt.

Groetjes

Gerard

Hallo allemaal,

Ik heb een slipstream cd gemaakt en als ik wil instaleren en ik druk vervolgens op F6 dan vraagt de computer de disc in stationA te stoppen. Hoe krijg ik het zo ver dat de gegevens direct van de geslipstreamde disc afhaalt.

Installeer eens zonder op^F6 te drukken.
De drivers staan nu immers op de dvd/cd.

Aptje,

Iik heb het net geprobeerd maar hij doet niets anders dan toen ik de instalatie de eerste keer deed. Kreeg weer de stop error.

Nee, ik heb op de site van Dell wat drivers gedownload.
Maar ik ga deze proberen. Maar even voor de duidelijkheid als ik nLite gebruikt om de geslipstreamde disc te maken dan voeg ik de exe bestand toe bij de drivers of bij de hotfixes.

Nee.

Je zal het gedownloade bestand eerst in een tijdelijke map uit moeten pakken.
Die uitgepakte bestanden zal je dus moeten toevoegen zoals in stap 7 is uitgelegd.

Thanks, ik ga het proberen. Laat het je weten. Is er een mogelijkheid om direct met je te kunnen chatten.

Aptje,

Ik heb het bestand gedownload maar als ik hem probeer in te lezen dan ziet hij het bestand niet. Het programma geeft aan alleen .INF bestanden en die zitten er niet bij, alleen .INI en .TXT bestanden, hoe los ik dit op.
Thanks Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan