Instaleren van OS op Dell Laptop met nieuwe hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan maar deze: http://ftp.us.dell.com/SATA/R203530.EXE

Uit de workaround:
De voor de SATA- of RAID-schijf benodigde driver-bestanden (te herkennen aan de aanwezigheid van het bestand TXTSETUP.OEM) kunnen met de knop Invoegen aan de lijst met te integreren drivers worden toegevoegd. Het is van belang dat naast de Standaard PnP drivers (oftewel de "Plug and Play drivers", benodigd voor de hardware-ondersteuning in Windows) tevens de Textmodus drivers worden geïntegreerd, deze zijn namelijk noodzakelijk voor de hardware-ondersteuning tijdens de setup (in dit geval noodzakelijk voor het kunnen benaderen van de harde schijf)!
 
Laatst bewerkt:
Bese Aptje,

Het lukt me niet, het laatste bestand had een driver van Toshiba erin, maar treur niet ik krijg het niet voor elkaar en geef even vandaag op want ik ben nu zo gefrustreerd dat ik binnenkiort de laptop het raam uit gaat gooien. Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.
Ik moet zeggen het wqas mj wel gelukt een slipstream disc te maken maar als ik hem in de computer duwde dan deed hij gewoon een instalatie maar deed vervolgens niets met het instaleren van de SATA drivers dus ik snap het niet misschien doe ik iets stoms maar ja ik ben maar een leek op dit gebied en heb nog veel tre leren..

Ik zal het volgende week weer oppakken. Nu even genoeg, ben er al een hele weekend mee bezig.
 
Jammer, ik kan er goed inkomen!

Maar mijn "truckendoos" is nu ook leeg!
 
Heb je DEZE gedownload:

Volgens mij zijn DIT de SATA drivers die je nodig hebt.
(Als de link niet werkt ga je naar www.dell.nl>>drivers downloaden>>Dell Latitude D630>>SATA Harde schijven

Misschien heb je nog iets aan DEZE TUTORIAL
Hier wordt beschreven hoe je de SATA drivers slipstreamed m.b.v. Nlite.

Groeten Marcel
 
Marcel,

Ja ik heb die wel gedownload, maar als ik hem probeerd te integreren dan heb ik alleen de mogelijkheid van een .INF bestand en de bestand in deze is een .INI bestand en dat liet mij tilten, wist niet hoe nu verder. Maar ik heb net gekeken naar de nieuwe tutorial die je mij hebt gestuurd en ik ga proberen de AHCI uit te zetten en dan te intaleren. Maar heel erg bedant voor je hulp.

Trouwens ik heb ook nog een probleem met een Acer laptop die ik ook opnieuw probeerd te instaleren met WinXPPro, was voorheen Vista en als ik de schijf formateer dan blijft die steken op 36% en komt hij niet verder heb jij daar misschien raad voor.
 
De Satadriver bestaat uit een reeks bestandjes waarbij ook een "txtsetup.oem" bestand hoort te zitten.

SATA.JPG
Dit is een screenshotje van de door jouw benodigde SATAdriver.

Groeten Marcel
 
Top Marcel, bedankt hij zit er wel in. Dus als ik De WINXPPro heb dedownload en in NLite heb gezet, dan ga ik na drivers toevoegen en dan op multple drivers en dan click ik op het bestand deie ik heb uitgepakt, en dan zou hij de drivers moeten instaleren. Ik ga het weer proberen.
 
Hallo ben ik weer,

Op mijn Dell Latitude hebben ze bij Dell voor gesteld de BIOS te updaten. Ik heb het .exe bestand vanaf de Dell site gedownload en op een USB stick gezet. Vervolgens heb ik de computer opgestart en op F12 gedrukt en vervolgens boot vanaf USB. Dit blikt niet te werken, wel deze instructies verkregen van Dell zelf. Weet iemand hier raad mee.
Gerard
 
Als je deze instructie hebt gekregen en het werkt niet, dan zou ik weer contact opnemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan