instaleren van SATA hd

Status
Niet open voor verdere reacties.
waar onder zou ik deze in de bios dan moeten vinden want in integrated peripherals staan ze niet ...

jah ik kies de xp versie .

maar dan krijg ik de keuze om op enter of op e te duwen

duw ik op enter start hij de setup en breekt hem af omdat hij geen schijf vind

duw ik op e vraagt ie om een floppy kies ik weer voor xp , dan krijg ik de keuze uit S om het bestuuringsprogramma van floppy te gebruiken (s werkt niet) of enter en enter begint ie de setup en vind wederom geen schijf.

hmmm ik realiseer me net , ik heb ubuntu 7.04(linux) geinstalleerd staan zou dit er misschien wat mee te maken kunnen hebben ?

mvg bob

Ik heb die manual nog eens doorgespit en idd die opties zijn er niet voor de ga7vaxp, maar kan ook niets vinden over die SATA controller om die op enabled te zetten.

Maar dat komt doordat het manual voor de volgende mobo's zijn, kom er dan maar eens uit.:o
KT400A Series:
GA-7VAX-A / GA-7VAX1394-A / GA-7VAXP-A / GA-7VAXP Ultra-A

Er klopt iets niet, hoeveel IDE aansluitingen heb je?
Heb je überhaupt wel een SATA schijf?

Laatst bewerkt:
4 ide

volgens de handleiding , zie ook 4 poorten op het moeder board

hd zit in de [] [] [] [x] 4de dus.

Je hebt dus geen SATA schijf maar een IDE, een ATA dus, dan kies je toch een van de bovenste? die zit aan de VIA controller, die andere zitten aan de Promise controller.

Heb je de schijf aan een brede platte grijze kabel of een smalle rode?

in de 1ste 2 zit ook al wat in gestoken , heb he, dus in de 3de gedaan eens ff kijken nu dan :)

platte breede gele kabel met rode randjes , maar dat zou wel hetzelfde zijn denk ik als de grijze

ps: had hem omgestoken maar dat helpt niet echt ... krijg ik weer dat de setup geen vasteschijfstations kan vinden

Laatst bewerkt:
1e IDE controller, hang daar die schijf aan als master, aan het eind van de kabel, en een cd/dvd device als slave, het liefst de lezer, aan de 2e, hang daar de cd/dvd writer aan als master.

Mocht je toch die Promise controller willen gebruiken dan heb je deze drivers nodig.

Is het niet BobdeBouwer?:p
Beetje ons op het verkeerde been zetten, bedankt, ook namens @Crash.:evil::p

ok haha ik kom verder sorry voor de troubles allemaal hehe.

zeeeer bedankt en nogmaals sorry , heb wel een beetje verstand van pc's maar dit :mad::evil:

bob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan