instaleren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.berger

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
Ik heb harde schijf geformateert met opstart diskette
van W 98se.Wil nu XP er opzetten,maar setup/instal c
lukt niet,ook niet met cd rom ondersteuning.Wat nu te doen?Alvast bedankt voor het advies.

In het Bios moet je aangeven dat je van crom wilt starten. Dan de xp cd erin en de installatie zal beginnen.

Of je gaat in Dos naar je cdrom toe.

Type dan:
cd i386 (enter)
winnt (enter)

PS Als je opstart met de win98SE bootflop krijgt je cdrom soms een andere letter. BV E ipv D . Dit is tijdelijk en zal in Windows weer zijn zoals je gewend bent.

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ga het zo even proberen(bij mijn schoonzoon) maar hoe kom ik eventueel in zijn bios?
Het is een Dell computer.

groetjes Johan.

Geplaatst door Tanja1968
Of je gaat in Dos naar je cdrom toe.

Type dan:
cd i386 (enter)
winnt (enter)

PS Als je opstart met de win98SE bootflop krijgt je cdrom soms een andere letter. BV E ipv D . Dit is tijdelijk en zal in Windows weer zijn zoals je gewend bent.
Tanja mis je dan de Smartdrive niet, als je vanaf Win98(se) opstartfloppy opstart?'

@j.berger,
Volgens mij kom je bij een Dell pc het Bios in met de DEL toets.

@Crash. Ik weet eigenlijk niets van Smartdrive. Weet niet wat je bedoelt eigenlijk. Maar het zou zo ook moeten kunnen onder Dos.

Ik heb het ook wel eens zo geprobeert, maar kreeg een melding dat Smartdrive niet geladen was.
Het makkelijkste blijft om gewoon vanaf de Windows cd-rom de pc te laten opstarten.
Smartdrive
Hulpprogramma dat standaard met MS DOS wordt meegeleverd. Hiermee kan een gedeelte van het computergeheugen gereserveerd worden als buffer voor de harde schijf of de diskettestations, zodat het opslaan en lezen van de informatie een stuk vlotter verloopt.
Bron;
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3
Je kan dus zonder Smartdrive, maar dan verloopt de setup trager.

Bedankt voor de uitleg Crash. Ik heb het net nog even getest.

Met de win98se Oem bootdiskette wordt gesproken over een Ram-drive die geladen wordt.

Maar met de opstartdiskette van Madboot wordt wel een smartdrive geladen. Www.madboot.com (perfecte opstartdiskette:thumb: )

Gewoon linksboven bij "download madboot now" . Je download zal direct beginnen. Als je dan van flop opstart krijg je op een gegeven moment een mooi scherm waar je ook met de muis in kunt werken. Links in dat scherm staat ook "installeren windows xp"

Succes.

Geplaatst door Tanja1968
Maar met de opstartdiskette van Madboot wordt wel een smartdrive geladen. Www.madboot.com (perfecte opstartdiskette:thumb: )
Als ik vanaf een floppy(Dos) Xp moet installeren, gebruik ik de Ultimatebootdisk die op de site van Tazman staat.
Werkt ook perfect, maar ik start liever de setup vanaf de cd-rom op.(=sneller)

Die ultimatebootdisk ken ik nog niet. Ga ik ook proberen.

Zelf boot ik altijd vanaf cd, maar niet iedereen wil het op dezelfde manier, uiteraard.

Ik ga de site van Tazman eens opzoeken:thumb:

Iedereen bedankt,XP staat er op.
De opstartdiskette van www.madboot.com werkt heel
prettig en makkelijk.
Heb morgen wel weer nieuwe vragen i.v.m. installeren
van Wanadoo(kabel)met de motorola modem.
Ik ga nu lekker biljarten.
Nogmaals HARSTIKKE BEDANKT!!!!!!

Groetjes Johan

Laat die vragen maar komen :D Stap 1 is in ieder geval gelukt zie ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan