Install directory wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthurrovich

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2010
Hi
Ik heb windows 7 opnieuw geinstalleerd (64) en ik wil mijn install directory wijzigen naar mijn d schijf, dit is gelukt maar het heeft ook de locatie van de andere programmas verandert (ze zijn niet verplaatst maar ze staan aangeduid alsof ze op mij d schijf staan) en dus kan mijn pc ze niet meer vinden
Kan iemand mij vertellen wat ik fout zou gedaan hebben?

Ik heb de locatie verandert in mijn regedit

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het probleem opgelost door deze handleiding te volgen
In addition to the registry keys in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion you also need to change the ones in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion.
Then, you need to copy all the files in c:\Program files (x86) and c:\program files to where ever your new locations are. Then don’t delete the original directories, since not all programs are smart enough to make the switch.
Obviously, this works best on a fresh install where the program file directories are only a few hundred megabytes.
Any (well, most) new programs you install will figure out that your new location is the default program files directory.
Deze heb ik gevonden op
http://www.intowindows.com/change-default-installation-directory-in-windows-7-vista/#comment-6339
Groetjes

Ik heb windows 7 opnieuw geinstalleerd op mijn pc, en nu wens ik mijn standaard install directory van C:\program Files naar D:\Program Files te veranderen.
Dus heb ik in Regedit enkele veranderingen gemaakt, maar telkens als ik een standaard programma wil openen e.g. internet explorer dan krijg ik de melding "kan bla bla bla niet vinden op D:\.... etc. Nu denkt pc dat die programmas daar nu staan
Hoe kan ik mijn standaard install location veranderen zonder dat dit zich voordoet
Groetjes
Arthur Boes
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/748882-install-directory-veranderen

Kan je eens vertellen welke waarden je hebt veranderd in het register?

Het ging over dat je als je nu een programma toewijst aan D:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe dat dit niet gaat werken.
Je moet de program files mappen wel op C: laten staan, en internet explorer als programma om iets mee te openen van C: laten openen, wanneer je een programma toe gaat wijzen kan je dan ook Bladeren.
check anders je register maar en ga maar zoeken naar de waarde:
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
Dan snap je waarom dat niet kan, en ga niet in het register al die C: veranderen in D:, want dan ben je heeeeeeel lang bezig, en het gaat er om dat vanaf nu nieuwe programma's op D: geinstalleerd worden, IE blijf je gewoon starten van je systeemschijf, de C:.
Als je nu kiest voor D:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe en je die toewijst, dan kan je dus die foutmeldingen zien.
Het was ook al geinstalleerd voor je het veranderde, ik lees het ook in de link die je gaf dat het hier gaat om install's naar de D: te laten schrijven zonder dat je dat zelf hoeft te veranderen.
Bij de meeste install programma's wordt gevraagd in welke map je het wil installeren, program files van c: wordt dan standaard ingevuld, dat is nu bij jou D: geworden.

Dus het enige wat je hebt veranderd is de locatie waar programma's geinstalleerd worden, en alles wat al geinstalleerd was is in het register in alle waarden al aan C: toegewezen. In geval van IE blijft dat ook zo.

Dus je standaardprogramma's opnieuw toewijzen en naar C:\program files (86) (32 bits) of C:\program files (64 bits) om de programma's die al geinstalleerd waren toe te wijzen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan