Install en Format problemen Win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

belbieren.nl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hoi allen,

Ik heb mezelf jammer genoeg opgeofferd om een pc voor iemand te upgraden en volledig in orde te maken, inmiddels ben ik er al een week mee bezig en ben nu in staat de pc en al het raam uit te donderen, alleen pc is niet van mij, anders.

Het is een PIII 733 MHZ, voorheen met een WD 15gig schijf, 128 mb geheugen en een Vanta 16mb videokaart.

Nu zitten er 2 x 512 mb mem's is, een LG cd-romspeler, LG dvdspeler/cd-brander, een 80 gig WD 7200 HD en een ASUS GForce 5200, Moederbord is een ASUS TUV4X

Enfin eerst een en al probs met master en slave, die zijn uiteindelijk met hulp opgelost, en door Ide kabels te vervangen.

Toen meteen maar Win ME erop willen zetten maar dat lukte voor geen meter, eraf halen evenmin aangezien de pc format niet kent, alleen erase, de Windows map kan ik niet verwijderen, Toegang Geweigerd.

Na diverse pogingen wel Win 98 erop gekregen maar meteen met een foutmelding dat het stuurprogramma voor de Asus beeldschermadapter niet correct is, uiteindelijk 3 versies, zowel van de asus als de nvidia site erop gezet maar zelfde probleem.

Toen begon de pc opeens vanzelf uit te gaan, geheugen van 128 mb wat er nog in zat, uitgehaald en probleem lijkt nu opgelost ( als het daar al aan lag ).

Bij bootdisk.com toen uiteindelijk een win98 opstart disc gedownload om C:\windows, c:\windows.000 en c:windows.\001,... weg te donderen en fris opnieuw te proberen.

Verwijder diskette en druk op een toets was het antwoord van de pc dus ook dat lukte niet, na drukken op een toets ging de installatie van win98 ( nr zoveel ) gewoon door waarna die bij het instellen van de hardwareinstelling ineens een mooi blauw schermpje toonde en zei dat ik moest afsluiten, dat duurde een eeuwigheid en toen heb ik hem maar uitgezet.

Al met al een wek van ellende en ik heb geen idee meer hoe ik dit nu kan oplossen.

Alle suggesties ( buiten het raam ) zijn welkom.

Zorg voor een opstartdiskette van Windows 98: www.bootdisk.com

Nadat je de opstartdiskette gemaakt hebt, start dan de computer opnieuw op. Als de diskette goed functioneert dan zie het opstartmenu van Windows 98 kies 'de computer opstarten met cd-rom ondersteuning'. Typ daarna format c:

Probeer vervolgens Windows te installeren.

Groeten,

format c: met opstartdiskette lukt al niet?

Verwijder alle apparaten die je niet direct nodig hebt, zoals de brander en netwerkkaarten/modems en probeer dan eerst windows te installeren.

Als het met de opstartdiskette al niet lukt, kan het aan de processor, het geheugen of de schijf liggen. Het is al bizar dat je IDE kabels niet goed waren.

Geheugen 2x512 mb.

Met zo veel geheugen kan W98 niet draaien. :D

W98 mag maar maximaal 512mb geheugen hebben.

Probeer het eens met één bankje.

Groetjes speedtouch

Thanks alvast voor de reacties, zoals gepost heb ik ook probs met de opstartdisc.

Regelmatig toen Windows ff probleemloos draaide kon ik de explorer niet eens in vanwege onvoldoende geheugen, dat was volgens de microsoft site een win 98 en ME probleem maar goed t kan geen kwaad om 512 mb eruit te halen alsook de modem en brander te disconnecten en dan hopen dat het verschil uit gaat maken.

Als je opnieuw ga beginnen download eerst Data Lifeguard v 10.0 , en behandel de schijf met het tooltje.

Je kan hem HIER downloaden.

groetjes speedtouch

opstart

Voor iedereen die hem wil gebruiken, de perfekte opstart diskette zit op de bijlage, alleen wel gezipt....

Zip het uit, zet het op flop en al je bootable problemen kun je oplossen.

Gebruik deze flop om op te starten, formateer de hdd en eventueel mt fdisk een opnieuw indelen.

Daarna begin je nog een keer met opniuw instaleren van windows.....

Succes jjw

gekkenwerk

Ik zou toch zweren dat ik er een bijlage bij had gedaan.

Zal ik het nog een keer proberen.....

groetjes jjw

snap het niet....

Ik plaats een bijlage voor dat ik hem verstuur naar helpmij maar nu weer, geen bijlage....???

Hoe zou dat nou toch kunnen????

Te groot?

Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn

Toegestaande bestands extenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

kb

We hebben het over 561 kb....
Toch niet te groot....gezipt en al...

Waarom lukt dat nou toch niet....

Omdat die file te groot is, je mag maximaal 102400 bytes is ongeveer 102kb uploaden

2e keer

Dat is al de 2e keer dat ik een enorme blunder maak....

Sory mario, je hebt wederom weer gelijk...maar ja daar sta je uiteraard om bekend.

Dus voor iedereen die wil, bericht naar jarno@jarnojjw.fol.nl

dan mail ik de file naar je toe.

groetjes jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan