install lukt niet "gecomp bestand"

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Wij proberen ME op een oude computer te zetten.
Dus hebben we de schijf geformateerd. Nu geeft de computer aan dat hij ME niet wil installeren omdat er een gecomprimeerd bestand op de schijf staat. Hoe verwijder ik dat gecomprimeerde bestand als het met formateren en wissen niet is te verwijderen. Het is een quantum harde schijf
van 10 gb. Op dit moment draaien we scandisk om de fouten van de schijf te halen.
Zijn we op de goede weg of wie kan ons verder helpen.

Erik en Bart

Geplaatst door compres
Hoe verwijder ik dat gecomprimeerde bestand als het met formateren en wissen niet is te verwijderen.
Als je formatteert met de opdracht format c: wordt de schijf niet helemaal gewist.
Met de opdracht format c: /u (spatie na c:) gebeurt dat wel.
Voor een volledige installatiehandleiding kun je hier even kijken.
Die procedure is voor Win ME precies hetzelfde als voor Win 98.
Je kunt er zelfs de opstartdiskette van Win 98 voor gebruiken, die soms beter schijnt te werken dan de diskette van Win ME.

Guus.

Mag ik misschien weten waarom je WindowsME wilt installeren in plaats van bijvoorbeeld Windows98SE of nog liever Windows2000?

WindowsME is in de meeste gevallen erg instabiel. Dan ben je met Windows98SE nog beter af.

We willen Me installeren omdat we de computer in een net werk willen plaatsen met een XP computer. Volgens Bart gaat dat makkelijker met ME als met 98se.
Maar we hebben geen geluk. Ik heb alle adviezen opgevolgd
maar de setup draaid tot het eeste scherm en dan geeft hij een rechthoekig zwart blok en gaat niet verder .
We krijgen geen waarschuwingen meer over gecomprimeerde bestanden.
Dat rechthoekig zwarte blok gaf hij gisteren ook. Zowel bij ME als bij 98se.
Wie help ons een stap verder.

Erik en Bart

Waarschijnlijk stond hiervoor 'drivespace' / 'doublespace' op de pc geïnstalleerd, dit is om een programmaatje,wat standaard in windows zit en wat gebruikt werd om de data te comprimeren om zodoende meer schijfruimte te krijgen.
Dit krijg je alleen niet zomaar weg, je zal met fdisk alle partities moeten verwijderen, dus ook de non-dos, daarna nieuwe partitie aanmaken, formatteren en installeren.

Ik dacht dat ik dat gedaan had maar bij de zoveelste keer opstarten kreeg ik weer dat verhaal over een gecompromeerd bestand "of verwijder cache bestand" van de schijf.
Ik eerst wel even fdisken.

Erik en Bart

Geplaatst door compres
We willen Me installeren omdat we de computer in een net werk willen plaatsen met een XP computer. Volgens Bart gaat dat makkelijker met ME als met 98se.
Maar we hebben geen geluk. Ik heb alle adviezen opgevolgd
maar de setup draaid tot het eeste scherm en dan geeft hij een rechthoekig zwart blok en gaat niet verder .
We krijgen geen waarschuwingen meer over gecomprimeerde bestanden.
Dat rechthoekig zwarte blok gaf hij gisteren ook. Zowel bij ME als bij 98se.
Wie help ons een stap verder.

Erik en Bart

Ik heb ook een oude pc met Win98SE aan een WinXP-netwerk hangen hoor en gaat net zo makkelijk.

Ik ben nu zover dat ik in de gaten heb wat er gebeurd met de te installeren besturingsysteem. Wat we ook instaleren ME of 98se de setup wizard wil niet starten.
We weten nog niet waar het euvel zit en hoe we het moeten oplossen.
Erik

Heb je na het aanmaken van de partitie, deze partities wel eerst geformateerd?

Heb je gedaan wat Maestro12 aangaf en met Fdisk alle partities inclusief de "Non-Dos" partitie verwijderd?
Daarna opnieuw een partitie aanmaken en deze actief maken.(primaire partitie)

Zijn er inderdaad 'non-dos'partities gevonden?
Welke opstart diskette gebruik je?
Er zitten toevallig niet twee harddisken in, dan zal je ook van de tweede hdd de partities (ook non-dos) moeten verwijderen of op z'n minst dan de schijf even loskoppelen tijdens het installeren.
De meeste ME cd zijn trouwens 'bootable' dan heb je helemaal geen opstart diskette nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan