Install Ubuntu. Beeldscherm verlichting gaat uit. Laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Ik heb Ubuntu 12/4 gedownload en op een cd gebrand. Opstarten vanaf die cd.

Nu zie ik onderin beeld iets van een toetsenbordje en een mannetje. Tot zover alles goed.

Nu gaat echter mijn beeldschermverlichting uit. Het enige dat ik nu nog heel erg vaag zie wanneer de cd is uitgerateld, is een scherm met talen (denk ik) en een picto "try ubuntu" en eentje met "install".

Geen licht, geen muispijltje, laptop reageert niet op de FN-toets combinatie waar ik normaal gesproken mijn verlichting mee harder en zachter zet.

Niets meer... Iemand enig idee?

ubuntu1.jpg

Laatst bewerkt:
Heb je al de functietoetsen F1 - F3 geprobeerd? Met F1 komt hulp, met F2 kan je Nederlands instellen, en met F3 je toetsenbord kiezen.

Verder is mijn glazen bol kapot en ik kan niet meer zien welk laptop je hebt.

Optie :

Ik gooi maar eens een balletje in de hoogte : Je hebt niet toevallig een extern beeldscherm op je laptop aan gesloten b.v een t.v of zo.

Ik had dit namelijk wel en het koste me een hele dag voordat ik erachter kwam om mijn hdmi kabel naar de tv er nog in zat. En natuurlijk staat je t.v niet op het computer kanaal opdat moment. Tja..........

Maar nogmaals het is maar een optie.

greeeetz

Met en zonder tv via hdmi heb ik geen beeldschermverlichting op de laptop. Wel heb ik dan normaal computerbeeld op de tv.

Adapter !!

Ok, als ik je zo hoor dan zou ik die hdmi eruit trekken of je 2e scherm via je video software uit zetten. Dus via je ati software of elk ander video software die jij gebruikt.
Normaal is het zo dat je dan ubuntu gewoon kunt installeren.

Installeren doe je eigenlijk ook niet met een 2e beeldscherm adapter aan. Maar goed een foutje maken is zo gebeurd en ik kan erover mee praten. Ik kwam er na een hele dag pas achter pfffffffff.

Ook via je tv kun je de 2e adapter dus gewoon uitzetten. Nou succes ermee.

Ik begin even helemaal overnieuw;

Ik doe de cd in de laptop waar op dat moment GEEN ander beeldscherm of tv op is aangesloten. Laptop start op van die cd, ik zie een leeg venster met onderin een
attachment.php
. Daarna gaat het licht uit.

Er is niets meer te zien tenzij de zon op het scherm schijnt. Dan zie ik een rijtje installatie talen, een knop [try] en een knop [install]. Dit alles nog steeds zonder beeldschermverlichting en dus bijzonder onduidelijk...

Wanneer ik WEL een tv aansluit middels hdmi heb ik op de laptop nog steeds geen beeldschermverlichting terwijl de tv het wel gewoon doet.

De tv/hdmi staat dus los van het probleem.

Snap ik.

Bij zo'n probleem lijkt het me echt een iets dat jou beeldscherm in jou laptop niet goed wordt aangestuurd. Of is defect of ubuntu stuurt deze niet goed aan. Wel erg vreemd, nooit eerder van zo'n probleem gehoord. Wel zoiets als wat ik had maar niet zoals jij het nu schetst.
Stel je drukt ff een windhoos cd in om te testen is dit mogelijk? Zo ja laat het me dan even weten. Dan kan het dus heel goed liggen aan de distro ubuntu.

Het probleem doet zich voor met 12.4 en 11.10. Driver issue?

Het zal ?

Zal heel goed kunnen, welk merk laptop heb je ?

Heb je windhoos cd er al in gehad. Wat doet die dan ? Blijft het probleem zich ook voordoen bij een windhoos cd dan ligt het echt aan jou laptop.

Succes ermee. Ik ben hier overvraagd. Doeiiiiiiiiiiiiiii

Het probleem doet zich enkel en alleen voor met de ubuntu installatie cd's. Windows cd geeft geen problemen.

*Update*

Vandaag Ubuntu 12.10 (Eng) gedownload en op dvd gebrand. Deze wil ik als dualboot naast een normaal werkende Win7 zetten.

Dvd erin, opstarten van dvd, taal selecteren, licht uit.
Niets geen beeld meer...

Wat zien we over het hoofd....?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan