Install W2k

Status
Niet open voor verdere reacties.

joram

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
Berichten
777
Hoi iedereen

Ik draaide tot voor kort win xp, maar ik wel met w2k gaan werken. Dus ik formatteer mijn NTFS partitie waar winxp opstond met een Partition Magic bootdiskette. Allemaal goed en wel. Dus ik start de install van w2k vanuit dos, hij kopieert de bestanden, tot op het moment dat hij reboot voor het 'windows-gedeelte', dan zegt hij 'NTLDR is missing'. Ik denk dat het komt omdat mijn Winxp nog in de boot.ini file geschreven staat :confused: en hij daardoor de install niet kan booten. Met welk tooltje kan ik mijn boot weer in orde brengen, fixmbr/fixboot werkten niet :eek: ...

greetz en veel dank
 
Je moet gewoon even de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken in de 2k setup.
 
Ik vrees ervoor, ik denk dat hij dan gewoon op een andere partitie gaat installen, maar goed ik probeer het. In ieder geval bedankt :thumb: BTW, ik krijg nooit een overzicht van de partities te zien? :s of is dat pas in het windoos-gedeelte?
 
Welnee, je ziet alle partities gewoon in de 2k setup en daar verwijder je de huidige C: en maak je hem gewoon weer opnieuw aan :)

Succes.
 
wellicht overbodig, maar met bootflop en dan fdisk /mbr heb je zeker ook al geprobeert?
 
Geplaatst door joram
Hoi iedereen

Ik draaide tot voor kort win xp, maar ik wel met w2k gaan werken. Dus ik formatteer mijn NTFS partitie waar winxp opstond met een Partition Magic bootdiskette. Allemaal goed en wel. Dus ik start de install van w2k vanuit dos, hij kopieert de bestanden, tot op het moment dat hij reboot voor het 'windows-gedeelte', dan zegt hij 'NTLDR is missing'. Ik denk dat het komt omdat mijn Winxp nog in de boot.ini file geschreven staat :confused: en hij daardoor de install niet kan booten. Met welk tooltje kan ik mijn boot weer in orde brengen, fixmbr/fixboot werkten niet :eek: ...

greetz en veel dank

Ik heb het opgelost... En wel als volgt: eerst de partitie verwijderd, dan FAT32 partitie aangemaakt, geformat, w2k hem laten converteren en toen lukte de install

Toch bedankt iedreen :thumb:
 
Geplaatst door joram


Ik heb het opgelost... En wel als volgt: eerst de partitie verwijderd, dan FAT32 partitie aangemaakt, geformat, w2k hem laten converteren en toen lukte de install

Toch bedankt iedreen :thumb:

Wat zeg je dan? Bedankt Dennis, dat je even tijd voor me kon vrijmaken en je uitgebreide kennis met mij wou delen.

Ach, dit is ook wel goed..

Havefun met je 2k he :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan