Install W7 als je niet van CD kan booten cq. reset BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schrikbeeld

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Berichten
64
Dag,
Ik heb een Fujitsu Lifebook S Series waarvan de BIOS met password zo staat dat hij alleen kan booten van HDD en Netwerk. Het password is niet te resetten door bijv. de BIOS batterij even los te halen. Ik wil W7 opnieuw installeren, maar hoe doe je dat dan?

Ik dacht aan het kopieren van de W7 install-DVD naar de disk in een kleine partitie (op een andere PC) en dan booten vanaf die disk en de W7 install te laten draaien.
Maar ik krijg de installatie-DVD niet bootable op de harddisk.
Vraag: hoe regel je dat?

Anderzijds kan ik ook proberen de BIOS gereset te krijgen zodat de PC wel van DVD kan booten. Losmaken batterij levert dus niets op, het password blijft erop staan.
Vraag: hoe reset je de BIOS van een Fujitsu Lifebook S Series?
 
Hallo Schrikbeeld,

Volgens deze pagina kun je door middel van jumpers alsnog het BIOS wachtwoord resetten.
Even iets naar beneden scrollen, het antwoord komt van kevin088.
Je zou ook CMOS/BIOS password recovery kunnen downloaden, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee...
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Volgens deze pagina kun je door middel van jumpers alsnog het BIOS wachtwoord resetten.

De pagina had ik al gevonden. Er zitten op dit mobo geen jumpers. Daarom dus de batterij een uurtje disconnected maar zonder resultaat.
Dus heb ik mijn hoop gevestigd op de truuk om de DVD naar bootable diskpartitie te kopieren.
 
De site tech-faq kende ik maar helpt ook niet echt.
Na F2 volgt meteen de password vraag, na 3x: System locked.
De hashtag generator geeft ook niets bruikbaars.

We focussen nu op de BIOS, als dat had gelukt was dat ideaal, maar niemand iets over mijn andere idee: de bootable HDD met W7 install ?
 
Probeer de volgende 2 mogelijkheden, en geef ons wat je terugkrijgt:

After entering the wrong password for the third time, you will receive a
hexadecimal code from which the master password can be calculated,
e.g. 0A1B2D3E or AAAA-BBBB-CCCC-DEAD-BEEF

Alternatively, you will receive a decimal number from which the master password can be calculated,
e.g. 12345

When asked for a password, enter these:
First password: 3hqgo3
Second password: jqw534
Third password: 0qww294e

NOTE: The first letter in the third password is a ZERO.

You will receive a hash code with five blocks, each with four numbers,
e.g. 1234-4321-1234-4321-1234

Hopelijk kan ik dan een werkend BIOS password voor je genereren.
PS: Maak geen typefouten in wat je terugkreeg. En hoofd- en kleine letters doen er wel toe, dus ook daar rekening mee houden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
After entering my password for the third time slaat de zaak op tilt. Er komt alleen een melding dat de pc locked is en hij beept constant. Uitzetten door power lang in te drukken is het enige wat helpt.
Daarna kun je hem wel weer aanzetten maar je bent hiermee dus niet verdergekomen.
Geen hex getal dus om door te geven, helaas.
 
Ik geef 2 opties en vraag de uitvoer van beiden!!!

Doe/probeer dus ook de tweede optie!

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
te snel gereageerd, niet goed gelezen, sorry.
Nu wordt getoond: System Disabled
0222-0697-0145-0262-7441-1923

En schermafdruk bijvoegen gaat niet want je hebt in deze situatie Windows nog niet gestart.
 
Laatst bewerkt:
Dat je geen schermafdruk kunt bijvoegen snap ik. Is gewoon de standaard handtekening van mij, heeft/had geen verband met jouw specifieke vraag. :D

Ok, probeer de volgende bios-code:
1cpwme0a
Let op dat het eerste karakter een één is en de voorlaatste een nul!
of de volgende code, als de eerste niet werkt:
4074371

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Helaas Tijs, beide codes geven weer de verfoeilijke Setup Warning, Invalide Password :mad:
 
Dat is jammer.

Zou je het nóg een keer willen proberen, en dan kijken of je een andere cijfercombinatie terugkrijgt dan 0222-0697-0145-0262-7441-1923 ??
Ik heb hieronder nog een keer de 3 codes aangegeven, maar dan in een ander lettertype en even met spaties ertussen (die je niet moet intypen, natuurlijk), zodat (bijv.) g's en q's duidelijker te onderscheiden zijn van elkaar.

First password: 3 h q g o 3
Second password: j q w 5 3 4
Third password: 0 q w w 2 9 4 e

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs, zeer bedankt voor je meedenken!
er komt nu een andere code terug: 0222-3945-0009-9522-6342-8595
 
Probeer (weer even spaties toegevoegd die je niet moet intypen):
r g 1 9 c a w e
[derde karakter is een één en vierde een negen, de rest zijn letters]
en als die niet werkt (allemaal cijfers):
4 0 8 0 0 7 4

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
1 ding nog, en dan moet ik het alsnog opgeven. Je lokatie staat NIET in je gebruikersprofiel, maar het volgende geldt:
Please note that the password is encoded for US QWERTY keyboard layouts.
Dus als die laptop een Belgische toetsenbordindeling heeft (=AZERTY) of Frans (=AZERTY) of Duits (QWERTZ), of ... dan kan dat een verklaring zijn waarom het nu (nog) niet werkt.
NB: In NL wordt doorgaans wél een QWERTY toetsenbordindeling gebruikt ("Verenigde Staten (Internationaal)", is een QWERTY toetsenbordindeling).
NB2: Stel dat je een niet-QWERTY toetsenbord hebt gebruikt bij het invullen van de 3 codes, dan zou het (ook) kunnen zijn dat bij de invoer van de 3 codes 'het verkeerde' is gestuurd naar de BIOS. In ieder geval moet bij het invullen van de gegenereerde bypass-code de QWERTY indeling gevolgd worden.

Even voor de duidelijkheid een link naar een QWERTY toetsenbordindelingsoverzicht: hier

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De keyboardlayout zou een issue kunnen zijn, maar ik ben gewoon NL en heb een std US keyboard.
Als jij nu ook geen mogelijkheden meer kent moet ik iets anders verzinnen. Tot zover zeer bedankt voor het meedenken!
 
Probeer ook eens te zien of je met een extern QWERTY toetsenbord aangesloten die 3 codes kunt invullen.
Dan via dat externe toetsenbord (en dan geen gebruik maken van het numerieke toetsenbord etc., dus zo 'naturel' als mogelijk) die 3 codes invullen.
Kijk of dezelfde code terugkomt. Indien ja, dan ook meteen mijn bios-codes invullen/proberen via dat externe toetsenbord, weer zonder numeriek toetsenbord etc. te gebruiken.
["er gee één negen cee aa wee ee"]

Tijs.
 
dat externe keyboard is een aardige manier om de keyboardvraag te testen, maarrrr met 2 getest:
MS Digital Media 3000 en een Dell SK-8115 en zelfde resultaat.
 
Dan houdt het op wat betreft mijn hulp. Heel jammer.

Hopelijk komt er iemand nog met een workaround die je kunt gebruiken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan