Install Win7 m.b.v. WDS inclusief unattend XML file - skip toevoegen user account

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrycomputers

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Berichten
38
Goede dag,

Ik heb een vraag over het toevoegen van een gebruikersaccount na het laden van een image.

Ik heb een image van een Windows 7 computer gemaakt m.b.v. Windows Deployment Services. Hiervoor heb ik Sysprep moeten starten.
Bij deze image zit het gebruikersaccount (genaamd 'Gebruiker') inbegrepen, aangezien deze instellingen (bureaublad e.d.) bevat die mee-gekopieërd moeten worden.
Als ik deze image op een nieuwe computer laad, dan moet ik nog een aantal gegevens opgeven om te installatie te voltooien (e.g. Computernaam, Tijdzone en gebruiker aanmaken).
Ik weet dat (een gedeelte) van deze invoer te skippen valt door een unattend XML file aan het .WIM bestand toe te voegen. Dat kan op de server ook binnen WDS toegevoegd worden geloof ik.

Echter, hoe ik het toevoegen van een nieuwe gebruiker moet skippen kan ik nergens op het internet vinden.

Ik weet ook dat de unattend XML files via Windows System Image Manager aan te maken zijn. Maar mijn image (de clone die ik via WDS gemaakt heb) wilt WSIM helaas niet laden.
Waarschijnlijk moet ik dus het XML bestand (eenmalig) handmatig aanmaken. Dit vind ik niet erg, maar nogmaals, hoe ik het toevoegen van een nieuwe gebruiker kan skippen is bij niet bekend.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan