install. windows ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg5

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2003
Hallo iedereen!!!!!
Als ik de pc geformateerd heb krijg ik de melding"geef een naam van maxinum 11 tekens" Moet ik dan zonder iets te typen op enter drukken? Of???
Als ik enter indruk komt er na enkele minuten de melding E = mijn cd-rom. Dan typ ik E: zodat de E: verschijnt en dan setup. Ik krijg dan de volgende melding "Ëen ogenblik geduld. Setup wordt geinitialiseerd. Voor windows ME is een computer nodig met tenminste 32MB geheugen vereist."
Ik wacht dan een tijdje maar er gebeurd niks.
Er staat dan wel E:\> maar ik weet niet wat ik dan moet intypen.Ik heb vanalles geprobeerd maar ik krijg steeds de melding "bestandsnaam is onjuist"
Weet iemand aub hoe ik dat op moet lossen?
bij voorbaat dank!

een naam hoef je na een format niet op te geven als je dat niet wilt.

geef eens wat meer info over je systeem ??

normaal zou ME moeten gaan installeren nadat je vanaf de cd-rom setup getypt hebt gevolgt door enter.
Heb je daadwerkelijk die minimaal 32 mb geheugen er in ?

Weet je wel zeker, dat nu de cd-rom speler E:/ is? Vaak wordt er nog een RAM-drive gemaakt wat dan E:/ wordt.
Type eens dir achter E:/> en kijk of de inhoud van de cd-rom wordt gelezen, zoniet probeer dan eens F:/

heb het anders gedaan

Windows ME kon er niet op omdat de pc te oud was. Dus heb ik W95 erop geinstalleerd via de opstartdisk. van Windows ME.Nu kan mijn zoontje toch vooruit.
De pc is een pentium 166 mhz,16 mb werkgeheugen en 1,3 Gb, dus niet geschikt voor ME.
Toch dank ik jullie voor de hulp en graag tot wederhorens
de Mazzel

groetjes Mario

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan