Installateren XP geeft errors, daarna bevriest PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Goeienavond,

Laatst heeft een vriend van mij zijn PC weer eens geformatteerd en hij wou er XP opzetten.

Hij had zelf nog een cdrom, dus die probeerde hij te installeren.
Alleen kreeg hij bij het kopieren van de bestanden een paar keer een of andere melding over "bestand is niet geschikt voro MS-Dos" ofzo (zoiets als deze: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=188029 ), met de keuze om te sluiten of te negeren. We hebben voor 'negeren' gekozen.
Aangezien er nog geen windows opstaat, kan bovenstaand oplossing dus ook niet uitgevoerd worden.
Naja, uiteindelijk stond Windows XP er dan toch op, en startte de pc opnieuw op.
Toen bleef de pc hangen bij het windows XP-scherm, enige wat we zagen was een muis en een zwart beeld. Na een paar seconden bevroor de muis ook :confused:

Dit hebben we (hij en ik) daarna nog een keer gedaan, dit keer met een van mijn XP-cdroms. Ook bij deze kregen we dezelfde meldingen.

Dit gebeurde overigens ook met de installatie van Windows 2000.

Nu staat er win98 op (die wou wel gewoon installeren), en nu heeft hij mbv de XP-cdrom dus een Upgrade-installatie gedaan, en kreeg geen errors.
Echter, toen de pc weer opnieuw opstartte was het weer raak en bevroor de pc weer.
Ook een nieuwe installatie werkte nog steeds niet (gaf weer errors).

De cd's zijn beide perfect, op andere pc's doen ze het wel.
De hardware heb ik vervangen door reserve-onderdelen van mij, nieuw mobo+cpu+geheugen en andere harde schijf.
Maar dat mocht niet baten :(

Weet iemand wat er nou niet goed gaat? Ik weet niet meer waar het probleem kan zitten, heb al het mogelijke geprobeerd (andere hardware dus, andere cdroms), maar het helpt allemaal niet :confused:

Ik hoop dat er iemand een idee/tip heeft!
Bedankt alvast :thumb:

Een week of wat terug had ik iets dergelijks.
Toen bleek het een defecte cpu.

Begrijp ik dat er een ander mobo in de kast zit, en dat niet geholpen heeft?
Of is het nieuwe systeem de reden van nieuwe installatie?

@Paul: Bij de oude configuratie werkte het ook al niet..

Nu ik er zelf ook weer even over nadenk; ik zal eens proberen met een andere cdrom-speler, misschien zit daar het euvel in :)

Hij heeft er nu een goedwerkende dvd-speler op aangesloten en hij installeert nu zonder fouten.

Maar, als de pc dan weer windows begint te laden, blijft hij weer met die cursor zitten :confused:

Wie weet waar dit aan kan liggen? Ik heb geen opties meer :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan