Installatie acer met windowsxp prof.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SJJ

Meubilair
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
5.361
Hallo beste helpmijers ik heb de volgende vraag:
We hebben een acer travelmate laptop met licentie winxpprof die er bijgeleverd is.
Nu wil ik hem graag schoon installeren dus niet via de herstel cd van acer want dan heb je al die acer prut er op waar we geen belang bij hebben.

Nu heb ik een winxp prof installatie cd, is het mogelijk om met het licentie nummer wat bij de laptop geleverd is winxp hiermee schoon te installeren.
Alle drivers die we nodig hebben heb ik al op cdrom staan.
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog nooit heb geprobeert, maar ik denk wel dat het gaat lukken. In principe vraag Windows bij de validatie alleen om een legale serial.

Ik zou zeggen: gewoon doen.

Groetjes :)
 
Hallo beste helpmijers ik heb de volgende vraag:
We hebben een acer travelmate laptop met licentie winxpprof die er bijgeleverd is.
Nu wil ik hem graag schoon installeren dus niet via de herstel cd van acer want dan heb je al die acer prut er op waar we geen belang bij hebben.

Nu heb ik een winxp prof installatie cd, is het mogelijk om met het licentie nummer wat bij de laptop geleverd is winxp hiermee schoon te installeren.
Alle drivers die we nodig hebben heb ik al op cdrom staan.

Hoi,

Wil je een reactie geven of het al of niet is gelukt?
Ik heb namelijk mijn twijfels .....
Bij de installatie van Windows XP moet je namelijk aan het begin de bij de cd geleverde key injassen. Als dit een reeds eerder gebruikte (en gevalideerde) sleutel betreft, zal het niet opnieuw lukken deze te valideren. En dus zit je met een tijdelijk te gebruiken besturingssysteem.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n 'Acerfan' ben en heb geen recovery-cd's voor dit merk gebruikt. Maar is het niet mogelijk om het installatiegedeelte van sec het Windowsgebeuren uit die cd's te peuteren?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 't 1x keer eerder gedaan en dat lukte (toen) prima. Dell laptop van een familielid die met allerlei meuk geleverd was, Vista CD gepakt (een normale en geen Dell recovery Vista CD) en de serial van Dell ingevoerd. Alles verliep normaal.
 
Ik heb 't 1x keer eerder gedaan en dat lukte (toen) prima. Dell laptop van een familielid die met allerlei meuk geleverd was, Vista CD gepakt (een normale en geen Dell recovery Vista CD) en de serial van Dell ingevoerd. Alles verliep normaal.

Hoi,

Vandaar dit ik zo benieuwd ben ..... ;)
 
Het is mij bij een home versie een keer mislukt bij een acer daarom mijn vraag.
Kan dus zijn dat ik toen een verkeerde versie heb gebruikt, dus we proberen het gewoon nog een keer.
Wie niet waagd wie niet wint.
Als het lukt horen jullie het en als het niet lukt ook.:thumb:
Anders maar een nieuwe met licentie aan schaffen.:D

Bedankt voor de suggesties allemaal, we gaan er voor.;)
 
Bij mij gelukt bij een Acer laptop :)
 
D'r schiet mij nog een argument te binnen waaruit je zou kunnen afleiden dat het zou moeten lukken.

Bedrijven als Alternate, "pompen" een Vista instalatie vanaf hun servers op een klantenpc. De met de PC meegeleverde OEM Windows is altijd gesealed en pas als de user 'm nodig heeft voor een herinstallatie van Windows, verbreekt hij het zegel. Je hebt dan min of meer hetzelfde principe. Andere CD, zelfde key,
 
De vraag is gesteld door mij omdat een eerdere versie van winxphome mislukt is de key accepteerde hij toen niet.

En scheeld het trouwens in snelheid zonder al die acer prut?
 
Hangt er vanaf: zijn het tools die niet mee opgestart worden en dus alleen maar op "commando" worden geactiveerd, of zijn het allerlei (on) zinnige utilitys die automatisch mee opstarten? In het laatste geval zijn ze resident aanwezig en dús gebruiken ze systeembronnen waardoor het systeem (theoretisch) trager wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan