Installatie Antivirus start elke keer weer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LightUFO

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Een tijd geleden besloot ik om mijn Kaspersky te verruilen voor iets dat Panda Antivirus heet.

Ik installeerde het programma, en alles werkte naar behoren. Toen ik vervolgens de volgende morgen mijn pc aanzette, begon automatisch een setup te draaien. Ik vroeg me af waar het van was, en ik kwam tot de ontdekking dat het van Panda Antivirus was. Ik liet het even doordraaien, waarna het mij duidelijk werd dat mijn pc dacht dat ik had aangeklikt dat ik Panda graag wilde verwijderen van mijn pc. Ik kreeg immers een scherm waarin er aan mij gevraagd werd of ik Panda Antivirus wilde herstellen of uninstalleren. Ik drukte maar op herstellen, aangezien ik dacht dat het een soort waarschuwing was om te zeggen dat het hersteld moest worden.

De keren daarop dat ik mijn pc weer aanzette, kreeg ik echter hetzelfde schermpje weer. De uninstallatie van Panda Antivirus werd voorbereid en ik kreeg weer de vraag of ik het wilde herstellen of verwijderen. Ik besloot het toen maar te verwijderen. Ik hoopte dat het probleem hiermee opgelost zou zijn, maar helaas. Sindsdien krijg ik nu elke keer dat ik de pc opstart een schermpje waarin ik aan moet geven in welke taal ik Panda Antivirus wil installeren, en waarna dus de setup begint. Het lijkt er dus net op alsof mijn pc denkt dat ik ergens op geklikt heb waardoor de Setup is begonnen, maar dit is niet het geval!

Ik heb via 'Lokaal station -> Program Files' al alles verwijderd dat te maken heeft met Panda Antivirus, en ik heb ook in de registry alles verwijderd van Panda Antivirus, maar het helpt allemaal niet!:(

Elke keer dat ik de pc opstart krijg ik weer de installatie van Panda Antivirus in mijn beeld! Kan iemand mij misschien helpen?:)

Installatie Antivirus start elke keer weer op

Ga eens naar uitvoeren -> msconfig-> tab opstarten, misschien staat hij daarin dan het vinkje verwijderen

Nope, staat er niet tussen..:(

Dankjewel iig, maar daar heb ik dus niets aan:)

heb je de cd van panda
Probeer eens vanaf de panda cd te deinstalleren

Nee ik heb geen CD van panda. Ik had gewoon een (legale) versie ervan gedownload. Er staat btw geen versie van Panda geinstalleerd op mijn pc. Er staat gewoon ergens nog een setup-file die hij start als de pc opgestart wordt, ik weet alleen niet waar. Als ik dat wel wist zou ik die kunnen verwijderen waarna ik als het goed is nergens last meer van heb..

Ik denk dat dat het probleem is. Hij denkt dat ik elke keer als ik opstart op een setup-bestand klik omdat hij denkt dat ik het wil installeren, maar ik wil het helemaal niet installeren..Maar ik weet niet waar hij in hemelsnaam ergens een setup-file heeft staan waaruit hij probeert te installeren..

probeer je pc eens op te schonen met ccleaner.
www.ccleaner.com.
let ff op met installeren dat je de yahoo toolbar niet installeert.
Ook even kijken in ccleaner in gereedschap>opstarten of hier het exe bestandje inzit zoja kun je hier verwijderen.

Laatst bewerkt:
Oke, ik heb gisteren mijn pc opgeschoond met CCleaner, en toen ik net mijn pc aanzette kreeg ik de volgende foutmelding:

http://i63.photobucket.com/albums/h155/LightUFO/foutmelding.jpg

Ik heb dus wel iets kunnen veranderen blijkbaar met CCleaner, maar nog niet genoeg om het probleem helemaal te verhelpen..

Hoe kan ik er dan weer voor zorgen dat ik deze foutmelding niet weer krijg?

Heb je met ccleaner ook het register opgeschoond?
maak in program files>windows>map prefetch helemaal leeggooien.
via IE>temperary files eens leeg.
scan ook eens goed op spyware.heb je een spywareprogje?

Laatst bewerkt:
Ik heb ook het register opgeschoond met CCleaner. Even kijken hoor..

In de Map Windows zit inderdaad een map die Prefetch heet. Kan ik die zeker weten helemaal leegmaken? Hier staan 130 .pf-bestanden in.(Naja, 129 .pf-bestanden en 1 configuratie-instellingen-bestand ofzo.)

Ik gebruik geen IE, en als ik het gebruik verwijder ik de Temporary files altijd. Ik draai regelmatig Ad-aware, dus daar zit het probleem ook niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan