installatie apps mislukt maar is onnodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Na het gedoe met uitschakelen van de Windows firewall blijf ik nu zitten met de melding dat de app mail en agenda niet kan geïnstalleerd worden.
Om de zoveel tijd verschijnt de melding "mail en agenda de installatie is mislukt we proberen het later opnieuw."
Die app werkt perfect,dus ik begrijp niet waarom die dan toch telkens opnieuw wil geïnstalleerd worden.
Ik dacht na sfc /scannow van alles verlost te zijn maar dat is dus niet zo.
Hoe kom ik nu van die melding af of de pogingen die Windows doet om die app opnieuw te willen installeren?
 
Schoon eens op met CCleaner en ook met de registercleaner van CCleaner.

Deze las ik op internet. Echter, ik heb geen W10 en ervaring met apps. Beoordeel dat even zelf.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, het heeft mij op de goede weg gezet om het op te lossen!
Ccleaner voor de zekerheid na de beurt van eergisteren nog eens laten lopen.
Via de link op you tube op een verhelderende uitleg en een zeer duidelijk filmpje gekomen.https://www.youtube.com/watch?v=8JMlyWGOtzA of https://www.youtube.com/watch?v=PqJ_k4e9P-E waar de eerste ook het register volledig opschoont,al is dit voor gevorderen.
De uitleg was dat er in W10 een ingebouwde store resetter zit,(rechts klik start>powershell als admin klikken> WSReset typen>enter wachten tot het store venster verschijnt en dan alles sluiten) deze uitgevoerd en herstart, waarna ik direct weer die irritante melding kreeg.
Dan de methode van het filmpje geprobeerd, een bepaalde map hernoemen en een nieuwe aanmaken.Geen resultaat.
Opnieuw de resetter laten lopen maar dit keer als het venster van de sore opengaat wat meer aandachtig gekeken en linksboven 3 streepjes gezien waar meer informatie onder zit.
Je krijgt dan je updates en downloads te zien,daar stond dus die app.Heb die verwijderd en nu geen last meer,ook niet na herhaalde keren opnieuw opstarten.
Weer wat bijgeleerd en ik hoop dat mijn oplossing misschien ooit nog eens voor iemand anders kan dienen.
Deze vraag is dus opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Interessant, zou een goede zet zijn om de link van het youtube filmpje in je bericht te zetten dan zet ik je vraag op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan