Installatie beeldschermadapter lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack hals

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
11
Geachte Forumleden,

Mijn moederbord is een ASUS P5P800-VM met aan boord de Intel(R) 82865G Grapics Controller chipset.

Na het downloaden van de juiste drivers (voor de onboard grafische kaart) vanaf de site van ASUS doorloop ik het installatieproces tot en met het einde. Open ik in windows configuratiescher/systeem/hardware/apparaatbeheer dan zie ik bij beeldschermadapters een mooi geel uitroepteken en als ik daarop klik krijg ik de volgende foutmelding.

"Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten."

Vervolgens het apparaat geselecteerd en met de DEL knop verwijderd en opnieuw opgestart met als resultaat dat de drivers vanuit XP voor de standaardmonitor zijn geinstalleerd.

Wederom het apparaat geselecteerd en met de DEL knop verwijderd en de gedownloade drivers geinstalleerd en opgestart. Met hetzelfde resultaat als aan het begin van mijn verhaal.

Forumleden, kunnen jullie mij helpen om de juiste drives voor de onboard grafische kaart te installeren?

Alvast bedankt.
 
Heb je na de installatie van de grafische drivers de PC opnieuw opgestart ?
Als je dit niet doet, kan het gebeuren dat je in het configuratiescherm nog vraagtekens zie staan.
 
Beste Loonytune,

Bedankt voor je reactie. Drivers geinstalleerd en opnieuw opgestart met hetzelfde resultaat, geel vraag teken en dezelfde foutmelding!

Wellicht heb je nog een tip?

Groet
 
Ik kan nog 2 dingen bedenken.
  1. Heb je de chipset drivers geinstalleerd ?
  2. Heb je de drivers voor de juiste besturing geinstalleerd?

Anders weet ik ook zo 123 geen oplossing voor dit probleem
 
En wat gebeurd er als je de CD/DVD van je moederbord er in doet, en hem van daar uit laat installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan