installatie Dmsn client onder Redhat8.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

ducolieste

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2000
Berichten
72
Ik ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met het leren van Linux en heb nu een instant messenging client gedownload van http://www.dmsn.nl/

het bestand heet setup.bin
en ik heb het gedownload naar de map /home/duco

Is het normaal dat alle bestanden die ik download in deze map opsla?

Hoe installeer ik het programma, ik heb vanuit een console venster geprobeerd setup.bin te starten maar dat lukte niet....

iemand die mij kort kan uitleggen hoe dit in zń werk gaat?
 
Ik heb ook redhat 8.0 op mijn pc, ik gebruik daar amsn, vind ik veel beter dan dmsn, amsn lijkt net op de gewone msn van windows, als je een bestand download, kan je zelf kiezen waar je het bestand opslaat, ik sla de bestanden gewoon op in de home map vind ik voor mij gewoon makkelijk, want in de console zit je al in de home map, hoef je niet zo naar een andere map te gaan.(dan blijf je in de home map)

Ik weet ook niet hoe je een bin file installeert.

hier kan je amsn downloaden http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=54091

amsn is een tar file, Zo instaleer je hem

' tar xvzf amsn0.71.tar.gz type dit in je console, je start amsn door cd amsn en dan ./amsn dat word hij gestart, je console ,moet je wel open laten anders word amsn weer afgesloten, je mag de console wel minimaliseren.

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Supersnail


'chmod +x bestand.bin' en dan './bestand.bin' lukt niet?

Wat gebert er dan als je dat intypt?

als ik dat doe krijg ik steets dit > gebeurd verder niks.
 
Je laat de apostrofen weg?

Ik krijg dat teken namelijk te zien als ik een apostrof gebruik, zonder een tweede te gebruiken (om het af te sluiten).
 
Geplaatst door Supersnail
Je laat de apostrofen weg?

Ik krijg dat teken namelijk te zien als ik een apostrof gebruik, zonder een tweede te gebruiken (om het af te sluiten).

sorry maar wat is een apostrofen.
 
Apostrofen is het meervoud van apostrof, dus dit teken ' (hoge komma). :)
 
Als ik ./amsn intyp, dan krijg ik: bash: ./amsn: /usr/bin/wish: bad interpreter: Onbekend bestand of map.

Als ik wish amsn intyp, dan krijg ik: bash: wish: command not found.

In FAQ heb ik dit gevonden:
Q: I try to run amsn but I get this error:
bash: ./amsn: bad interpreter: No such file or directory
A: you need to install the tcl/tk packages, because you need the wish
interpreter. If you think you have it, try "wish amsn" instead of "./amsn". If
this works, edit amsn and change the first line:
#!/usr/bin/wish
with the location of the wish interpreter.

Maar ik, als beginneling kan er niets mee.

Hoe krijg ik amsn geinstalleerd? Alvast bedankt.
 
Ik geloof dat de fout in je linux zit, of in jouw werkwijze. Ik probeer precies het zelfde (linux redhat 8.0) en het werkt prima.


Enne trouwens.. ik zou als ik jou was ff updaten naar 9.0 dat is echt een verbetering
 
Hoi Dennis90 of iemand anders die het antwoord weet,

Met de handige link met uitgebreide uitleg is het nog steeds niet gelukt.

Inmiddels heb ik Redhat 8.0 er opnieuw opgezet, om er zeker van te zijn, dat ik de boel niet per ongeluk veranderd heb.

Het "uitpakken" van dat bestand lukt nog wel. Maar als ik dan ./amsn intyp in de map msn, dan krijg ik dezelfde foutmelding als in mijn vorige bericht.

In de FAQ staat dat ik een wish interpreter nodig heb. Hoe kan ik deze aanzetten, of hoe kan ik deze installeren? Want /usr/bin/wish bestaat niet bij mij.
 
Volgens de FAQ moet je het Tcl/Tk pakket installeren. Dus zoek die even op de installatie CD-ROM. Als je hem daar niet kan vinden kan je hem ook downloaden op http://www.tcl.tk/
 
Bedankt, het is gelukt.

Het lukte niet door een fout van mij. Ik gebruikte Ctrl+Alt+F1 voor de installatie. Toen ik in de grafische interface bleef, lukte het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan