Installatie drivers voor SB X-Fi Extreme Audio < Hellup...

Status
Niet open voor verdere reacties.

JurriaanH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Berichten
2
Wie kan mij op weg helpen...

Ik heb de PC laten upgraden, en heb zelf vandaag een nieuwe geluidskaart aangeschaft. De installatie van deze geluidskaart wil echter niet lukken...;

Windows herkend dat er nieuwe Hardware gemonteerd is en begint vanaf de bijgeleverde CD met aplicatie's en stuurprogramma's te installeren.

Tijdens de laatste fase van de installatie krijg ik de melding dat de gegevens niet juist zouden zijn waarna deze wordt afgebroken...

Misschien dat het iets met het (nieuwe) moederbord heeft te maken? Dit is een MSI PT890 Neo-V...

Iemand tips pleez?

BVD,

Jurriaan

Edit:
Het moederbord heeft ook onboard geluid, alleen deze doet het zelf ook niet. Enkel de bloedirritantie piepjes....
Heeft het zin om een andere PCI slot te proberen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst ook enorm veel problemen gehad met de installatie van deze kaart.
Volgens de verpakking was ie Vista Ready, en geschikt voor een 6.1 geluids set van Creative.

Na veel geprobeerd te hebben, maar eens goed de details gelezen van de driver. Hierin stond dat de kaart onder Vista geen 6.1 ondersteund:confused::confused:

Op een gegeven moment heb ik een komplete schoonmaak gehouden op de pc. Dus alles wat met Creative te maken had, verwijderd. Ook uit het register dus.
Daarna de driver van de kaart verwijderd in apparaatbeheer.

Daarna verliep de installatie vlekkeloos. Maar heb echter wel via een omweg pas de 6.1 kunnen selecteren.

Je zou dus kunnen proberen alles van je geluidskaart te verwijderen van je pc, en de laatste driver van de site installeren.
 
Oke, ga ik proberen! Wat moet er allemaal verwijderd, en hoe kom ik ookalweer in het register....?

Ik draai op XP...

Ik kan me herinneren dat ik ergens iets tegenkwam van een oudere kaart, SB Audigy
kan dit zoveel problemen geven dan...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan