Installatie Drivers Windows XP pro lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
378
Hallo,

Ik heb op mijn computer Windows Vista staan. Omdat deze heel erg traag werkte heb ik Windows XP Pro er proberen op te zetten.

Dit wou ook allemaal wel, maar ik heb problemen met het instaleren van de drivers. Ik heb het volgende gedaan:

Windows Vista er af gehaald (via setup en dan formateren van de c-schijf)
Windows XP pro wou eerst niet geinstalleerd worden en toen heb ik in het setup menu AHCI omgezet naar de tweede optie die erbij staat. Nu kon ik de schijf formateren en de instalatie van XP pro ging prima

Maar nu moeten de drivers er nog geïnstalleerd worden. Ik wil beginnen met de VGA, maar ik krijg met geen mogelijkheid deze driver geinstalleerd. Ik krijg steeds foutmeldingen. Ik heb een Acer Aspire 7535 serie (laptop) en heb de driver gewoon van de Acersite gedownload. Heb de computer geselecteerd op de site en het soort windows geselecteerd wat ik nu gebruik.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik niet goed doe? Moet ik misschien de AHCI optie in de setup weer terug zetten? Of moeten de drivers in een bepaalde volgorde geïnstalleerd worden?

Helaas heb ik er zelf niet veel verstand van en kan helaas in google hierover niks meer terugvinden.

Alvast heel er bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Danielle
 
Hallo,

Ik heb op mijn computer Windows Vista staan. Omdat deze heel erg traag werkte heb ik Windows XP Pro er proberen op te zetten.

Dit wou ook allemaal wel, maar ik heb problemen met het instaleren van de drivers. Ik heb het volgende gedaan:

Windows Vista er af gehaald (via setup en dan formateren van de c-schijf)
Windows XP pro wou eerst niet geinstalleerd worden en toen heb ik in het setup menu AHCI omgezet naar de tweede optie die erbij staat. Nu kon ik de schijf formateren en de instalatie van XP pro ging prima

Maar nu moeten de drivers er nog geïnstalleerd worden. Ik wil beginnen met de VGA, maar ik krijg met geen mogelijkheid deze driver geinstalleerd. Ik krijg steeds foutmeldingen. Ik heb een Acer Aspire 7535 serie (laptop) en heb de driver gewoon van de Acersite gedownload. Heb de computer geselecteerd op de site en het soort windows geselecteerd wat ik nu gebruik.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik niet goed doe? Moet ik misschien de AHCI optie in de setup weer terug zetten? Of moeten de drivers in een bepaalde volgorde geïnstalleerd worden?

Helaas heb ik er zelf niet veel verstand van en kan helaas in google hierover niks meer terugvinden.

Alvast heel er bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Danielle


Kijk eens bij http://www.acer.nl/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=nl&ctx2.c2att1=3&CountryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=1573060975
Dan naar download driver -> Notebook -> Aspire. Daar zoek je type op, als je die hebt klik dan op windows xp home of professional.

succes
 
Hallo,

Bedankt voor de reacties, maar het lukt niet. Ik heb wel een chipsetdrivers geinstalleerd, maar de VGA geeft dan nog steeds een foutmelding.

Op de site van Acer staan inderdaad de drivers, maar alleen voor het draadloze internet geeft die nu aan dat die verbinding kan maken, maar daar pakt die de internetcode niet. Geeft melding met iets met bits of iets dergelijks.

Weet iemand wat ik niet goed doe?

Groetjes,

Danielle
 
Hallo,

Bedankt voor de reacties, maar het lukt niet. Ik heb wel een chipsetdrivers geinstalleerd, maar de VGA geeft dan nog steeds een foutmelding.

Op de site van Acer staan inderdaad de drivers, maar alleen voor het draadloze internet geeft die nu aan dat die verbinding kan maken, maar daar pakt die de internetcode niet. Geeft melding met iets met bits of iets dergelijks.

Weet iemand wat ik niet goed doe?

Groetjes,

Danielle

Ik heb zelf even gekeken, Ik weet niet waar je zit te kijken, maar er staat toch vga drivers op de site.
 
Je zegt dat je een foutmelding krijgt bij het installeren. Wat is die foutmelding, daar kunnen we misschien wat mee...
 
Hallo,

Bedankt voor de reacties. Ik heb even op internet verder gekeken en er waren erg veel verhalen dat de laptop niet geschikt is voor windows XP.

De hardware, etc is te nieuw voor windows xp. Deze laptop heb ik nu ongeveer 2 week. Ik heb nu windows 7 erop draaien en loopt perfect :thumb:. Gaat nu super snel.

Groetjes,

Danielle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan