Installatie Duke nukem plutonium pack stopt met "geen 8mb aanwezig" fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Al Capino

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2003
Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of anders een andere site weet waar ik wel geholpen kan worden, want ik weet het niet meer...:( :( :(

Ik heb plutonium pack (duke nume 3d), maar tijdens installatie onder xp, 98, en zelfs uit pure wanhoop DOS 6.0 (puur) blijft ie een melding geven dat ik 8mb geheugen nodig heb, terwijl ik 512 mb heb (ok, dos ziet maar tot 32mb)

Ergens wordt mijn xtra geheugen niet gezien.
Weet iemand de parameters nog voor himemsys en/of emm386.exe om het (dacht extended?) geheugen aan te spreken?

Heb ik een ver verleden ermee gestoeid, maar ben het kwijt :confused:

Alvast bedankt voor de moeite!!! ;)

Een vergelijkbaar probleem heb ik ook gehad met ChampionShip manager 2001. Ik had 512 MB aan geheugen in mn pc bijgeplaatsd en dat spel weigerde dus af te spelen (te weinig geheugen zei ie) Ik had intotaal 1 GB aan geheugen :p

Maar ok, het probleem is dat de game niet goed overweg kan met meer dan een x MB aan geheugen.

Als je in Windows XP de executabloe opent met de compatibiliteitsmodus heb je er dan ook last van?

Ik heb het probleem bij mij op de volgende manier opgelost (na echt heel lang gezocht te hebben op diverse game sites)

-Doe de Windows XP cd-rom in je cd/dvd speler en blader naar de map genaamd "support-tools"
-In de map tools zie je het bestand act20.exe staan.
-Installeer Application Compatibility toolkit mbv de executable.
-Als de installatie voltooid is ga je via start->programma''s->application toolkit blabla bla naar QFixApp en run dit.

-Klik in het programma op browse en selecteer de executable die gebruikt wordt om de game te starten.
-Na dat je dit gedaan hebt ga je in de lijst met fixes op zoek naar "Global status memory lie" en vink die aan.
-De opties die al standaard aangevinkt staan kun je wegvinken met behulp van de "clear-knop"
-Klik vervolgens op Create fix support en probeer het spel eens te starten!!!

Succes,

Als je nog vragen hebt of als er iets niet duidelijk is laat het dan maar weten he !

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie tip, DarkZen! ;)

Helaas werkt het niet bij mij...... :confused: :confused:
Misschien moet ik wat gaan klieren onder puur DOS met memmaker ofzo?

In ieder geval thanks voor je reply!
Waardeer het zeer! :thumb: :D

Het is niet gelukt helaas.......:(
Ik heb gewoon 32mb erin geprikt en onder dos de install gedaan. Werkt prima zo, maarja......

Dan blijf ik geheugen switchen als ik het opnieuw moet installeren.

iig bedankt voor de hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan