installatie Experia box - Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

dokter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Berichten
4
Hallo,

ik heb zojuist een nieuwe PC geinstalleerd (met Windows VISTA), maar helaas kan ik alleen internetten via een 12 meter lange kabel door m´n huis heen.

Op het moment dat ik de installatie CDROM van de kpn experia box erin gooi, krijg ik de volgende melding

`Uw besturingssysteem voldoet niet aan de minimum vereisten voor de KPN Experia Box. Voor deze Installer heeft u ten minste Windows 98 Second Edition of hoger nodig. Voor een compleet overzicht van de minimum vereisten voor de KPN Experia Box kijk op de website http://www.kpn.com.´


ik weet dat er veel problemen zijn met Vista en KPN InternetPlusBellen, maar op de diverse Fora´s al gelezen dat veel mensen nu gewoon probleemloos draadloos kunnen internetten.

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.. mocht ´t zo zijn, ik ben helaas geen pc-expert :confused: dus graag in jip&janneke taal...

alvast dank!
 
Zet eerst je verbinding eens met WEP op en kijk hoe het dan werkt.
 
Ik heb momenteel hetzelfde probleem! Zijn hiervoor al oplossingen?
 
bedankt voor het antwoord, maar wat is dat en hoe doe ik dat?

ik ben ook benieuwd,daar wep met beveiliging te maken heeft, dus niks met jou probleem lijkt mij?




Voor de beveiliging van een draadloos netwerk wordt gebruik gemaakt van het WEP protocol. Dit protocol zorgt voor 64-bits,
128-bits of zelfs 256-bits encryptie (versleuteling) van de gegevens welke verstuurd worden.
De encryptie gebeurt middels een key (sleutel) welke u zelf kunt verzinnen. Indien een ongewenste bezoeker toegang wil
krijgen tot een netwerk dat gebruik maakt van WEP, zal de ongewenste bezoeker de sleutel moeten vinden.
Dit is geen onmogelijke opgave, maar maakt het wel moeilijk om toegang te verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
ik ben ook benieuwd,daar wep met beveiliging te maken heeft, dus niks met jou probleem lijkt mij?

dat idee had ik ook. Na urenlange helpsessies met de diverse telefooncentrales SCHIJNT het zo te zijn dat je die CDROM niet eens hoeft te installeren? Kwestie van zo'n Siemens apparaat kopen zeggen 'ze'?
 
Net contact gehad met KPN en ik hoefde cd rom niet te gebruiken en ook geen usb adapter aan te schaffen! Als er in je computer/laptop een draadloos netwerkkaart inzit is het voldoende!

Hier werkt internet nu! Ik zal er later op terug komen, hoe en het wat!
 
Net contact gehad met KPN en ik hoefde cd rom niet te gebruiken en ook geen usb adapter aan te schaffen! Als er in je computer/laptop een draadloos netwerkkaart inzit is het voldoende!

Hier werkt internet nu! Ik zal er later op terug komen, hoe en het wat!


ik hoor 't graag! thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan