Installatie Genuine Advantage Kit

Status
Niet open voor verdere reacties.

evdsl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Berichten
116
Ik heb op mijn laptop een OEM versie van Windows XP Pro staan. Omdat ik de factuur nergens kon vinden heb ik maar wat euro geinvesteerd en heb van MS de Genuine Advantage Kit ontvangen, waarmee ik de XP pro versie weer goed kan krijgen.

Bij de installatie wordt er om diverse bestanden gevraagd die hij niet op de cd kan vinden. De melding is dat de bestanden niet kunnen worden gekopieerd. Heeft iemand een idee hoe dit kan. Als ik windows XP helemaal verwijder, moet ik danOffice ook weer opnieuw erop zetten?

Wie weet raad,

Gr. Erik
 
Heb je met Windows Verkenner in de Kit-CD gekeken? Staan daar niet alleen een productcode, SP2 en een hulpprogramma op?
Moet de installatie van Windows XP niet van de CD af gedaan worden die bij de laptop werd meegeleverd?
Of staan de installatiebestanden misschien op een aparte partitie van de harde schijf?
 
In de verkenner zie ik zo snel niets staan, maar op de cd hoes staat:'Windows Genuine Advantage Kit voor Windows XP bevat de nieuwste versie van Windows XP Professional met service pack 2
 
Dan is mij niet duidelijk waarom de setup om bestanden vraagt die er niet zijn. Ik haak af.
 
Als ik windows XP helemaal verwijder, moet ik danOffice ook weer opnieuw erop zetten?
Met een "normale" Setup CD van Windows XP komt er een moment waarop je moet kiezen op welke schijf of partitie Windows XP geinstalleerd moet worden.
Heb je die keus opgegeven (meestal door 1 te kiezen) dan komt daarna de vraag of die schijf of partitie geformatteerd moet worden en in welk bestandstype, FAT32 of NTSF. Voor een "schone" installatie kies je dan voor formatteren met NTSF-bestandsindeling.
Verder aanwijzingen op het scherm volgen. Met deze methode raak je alle gegevens op die schijf of die partitie kwijt. Dus documenten e.d. eerst safen.
MS Office moet je daarna ook opnieuw installeeren, net als de overige met "behulp" van msi (Microsoft Installer) geinstalleerde software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan