Installatie HP Laserjet 2550 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

CWhore

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
Berichten
99
Beste Helpmij,

Ik ben sinds twee dagen in het bezit van een HP LaserJet 2550. Als ik hem aansluit, (zowel geprobeerd met USB kabel, als met een parallelle kabel), dan vindt hij hem wel.
Nieuwe hardware gevonden, dus dat klinkt goed.
Dus heb ik via de site van HP de driver gedownload voor Windows XP. Vervolgens uitgepakt naar een mapje op de schijf, en bij de Wizard 'nieuwe hardware' gevonden, dit mapje geselecteerd.
Als ik dan echter op 'Volgende' druk, dan krijg ik de melding:
"Er is een probleem met de installatie van deze hardware:
HP color LaserJet 2550 Series
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat.
De gegevens zijn ongeldig."

Maar dit snap ik niet, ik heb de juiste driver gedownload! Vervolgens heb ik alle drivers al een keer gedownload van de 2550 Serie, maar telkens krijg ik dezelfde melding!

Ik heb geen idee of iemand van jullie dit probleem weleens is tegengekomen!?
Op Google kon ik helaas ook niet goed dit probleem vinden.

Alvast bedankt!! :thumb:
 
Volgens mij zit het antwoord in de tweede regel van je bericht: Als ik hem aansluit,.........
Staat in de handleiding dat je de printer éérst moet aansluiten en dán de drivers moet installeren, of staat er een andere volgorde?
 
Ik heb er helaas geen handleiding bij. Maar het punt is, ik kan de printer niet installeren vóórdat ik hem aansluit. In het gecomprimeerde bestandje van de HP site met de driver erin, zit geen setup.exe of iets dergelijks, zodat ik het kan installeren. Er zitten alleen wat .inf en .dll bestandjes in etc.

Of is er een andere manier??

Bedankt voor je hulp alvast,
 
Ja er is een andere manier.
Ga naar printers en fax apparaten.
Kies een nieuwe printer toevoegen.
lokale printer en als de wizard om besturingssoftware vraagt leidt je deze naar het inf bestand wat je gedownload hebt.

Welke van de drivers heb je gedownload????
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke bestand je hebt gedownload maar probeer deze eens.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=18972&prodSeriesId=388394&prodNameId=388402&swEnvOID=228&swLang=8&mode=3&taskId=135&swLang=7&swItem=lj-24791-1

Zoals voor de meeste USB apparaten geld dien je eerst de software te installeren. Tijdens de installatie wordt dan aangeven wanneer je hem kunt aansluiten. Als het bestand wat je download geen Setup of iets bevat heb je dus niet de juiste drivers te pakken.

Bij deze drivers staat ook de opmerking
Use this software for first time USB installations only. Do NOT attach USB cable until prompted by the installation program

Hier kun je div handleidingen downloaden
http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...riesId=388394&docIndexId=179911&manualLang=nl
 
Laatst bewerkt:
Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties!! Ik heb van alles nog zitten proberen, en opeens werkt hij. Uiteindelijk heb ik hem wel geïnstalleerd terwijl de USB kabel erin zat, maar nu heb ik het met "Printer toevoegen" etc. gedaan.
Maar hóe het precies is gegaan weet ik niet meer! ;) Één ding weet ik: dat hij nu werkt ! :D

Bedankt in ieder geval allemaal!

Ik zet hem op 'opgelost'! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan