Installatie intern 56k modem lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Ik heb een intern 56k modem geript uit een nieuwe PC en die wil ik installeren op een andere PC. Ik verwacht dat na het "inprikken" en opstarten Windows automatisch nieuwe hardware detecteert. Gebeurt niet. Dan voeg ik handmatig hardware toe, ik kan alle stappen doorlopen, zie ook het modem in apparaatbeheer, maar krijg geen verbinding. Waar kan het probleem zitten?
Coen.

Leek mij ook het meest logisch. Maar op de drivers & utility disc van PC A staan alleen de drivers voor de ethernetkaart, niet voor het modem. Verder heb ik nog een recoverydisc, maar daar staat alleen XP op voor zover ik kan ontdekken. Het modempje zelf zou ik er weer uit kunnen schroeven om fabrikant en type te proberen te ontdekken.

Voila. Alles Microsoft. Ik geloof het niet zo, want ik heb alles zelf handmatig toegevoegd. Ik ben er hiermee nog niet zeker van of Windows het apparaat ook echt ziet.

Bijlagen

• 051126 modemeigenschappen.jpg
    051126 modemeigenschappen.jpg
    76 KB · Weergaven: 19
Geplaatst door Coen111
Voila. Alles Microsoft. Ik geloof het niet zo, want ik heb alles zelf handmatig toegevoegd. Ik ben er hiermee nog niet zeker van of Windows het apparaat ook echt ziet.
En onder PCI apparaten?

Anders er toch even UIT:D

In het scherm rechtsboven verder alleen PCI-USB controllers.

Bijlagen

• 051126 modemeigenschappen nr 2.jpg
    051126 modemeigenschappen nr 2.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 21
Ik heb 'm er al weer uit gevrut. Ziet er erg merkloos uit. Niets van een merknaam, alleen veel serienummers en 'made in china'.

Wat is dit? Hoe weet je nu dat dit de goede driver is? Het lijkt op iets met een netwerk, wat heeft dat met een 56k modem te maken? De downloadlink op de site werkt trouwens niet, maar dat kan morgen natuurlijk anders zijn.

Geplaatst door Coen111
Wat is dit? Hoe weet je nu dat dit de goede driver is? Het lijkt op iets met een netwerk, wat heeft dat met een 56k modem te maken? De downloadlink op de site werkt trouwens niet, maar dat kan morgen natuurlijk anders zijn.

Bij mij doet de link het wel ,en de laatste link die je gaf staat de REALTEK dat is hem

Kun je een merk of nummer lezen op die grote zwarte chip die op dat kaartjs zit? PC-Tel of zo

Als je die drivers download en installeer ,zal je modem naam daarin veranderen!!!!

Ik denk dat je je vergist. In de PC ziet een Realtek ethernetkaart. Hoe kom je tot de conclusie dat dit het modem is?

Oh, ErpCity, ik zie je bericht nu pas. Op de chip staat Conexant. Heb de site ook gevonden, incl. driver downloads. Ga ik proberen. Wordt morgen, want nu wil mijn vrouw met me naar bed. ;-)
Thank you folks

LUCKY YOU! Het is niet eens eerste kerstdag in een schrikkeljaar [dan mag ik weer]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan