Installatie Java

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmilePels

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Goeiedag,

ik ben vanmiddag aan de slag gegaan met het updaten van zowel JRE (Java Runtime Environment) als JDK (Java Developer Kit). Daarvoor moest ik uiteraard eerst de oudere versies van mijn PC afgooien. Hierna heb ik de nieuwe Java gedownload en geprobeerd te installeren; helaas zonder succes. Terwijl de installatie bezig is krijg ik opeens een error: "Internal Error 2753 Regultis.dll" Nou had ik op internet ergens gelezen dat je via CMD dit moest intypen om het op te lossen: "regsvr32 vbscript.dll" Dit heb ik geprobeerd maar toen kreeg ik "Regsvr32 wordt niet herkend als..."

Als iemand weet hoe ik dit op kan lossen, zou ik dat enorm op prijs stellen.

Bij voorbaat dank
Emile Pels

Oplossing

Verwijder alle updates van Java en Java zelf via het configuratiescherm. Download de nieuwste Java van de officiele website. Update hem handmatig. Als het goed is is Java weer zoals de oude.

Hoi,
download Ccleaner en laat hiermee je register opschonen (als gevraagd wordt voor een backup kies ja en maak hiervoor een map aan)

Had ik al op mijn PC, nog niet aan gedacht. Bedankt voor de herinnering; ik ga het nu proberen en zal laten weten of het opgelost is.

@mark: Apparte map is niet nodig ofzo. Maar als alles goed is verwijdert zonder fouten kan je de back-up van je reg deleten;)!

Heeft helaas niet mogen baten. Het enige resultaat van het uitvoeren van Ccleaner is dat ik nu als ik de installatie probeer uit te voeren ook nog de error "Geen geregistreerd programma voor dit soort bestanden" krijg. Ik krijg dat overigens als ik de setup probeer te runnen vanuit Opera>Downloads.

Is de map van java wel uit je program files verwijdert? Anders eens opnieuw opstarten verhelpt soms de gekste fouten. Misschien anders nog een optie: terug naar herstelpunt? of heb je die niet gemaakt?

Heeft helaas ook niet geholpen, ik sta nog steeds open voor suggesties...

Heb je met Ccleaner alleen reg opgeschoond of ook de rest? Ik zou ook gewoon ff alle cookies enzo wissen....

Met die link van Luuk krijg ik dezelfde installatie als die ik al heb via Java.com, en ik heb al op google gezocht, Joey. Toch bedankt voor de moeite :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan