Installatie Mandrake 9.1 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freightliner

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Hallo,

Ik heb de 3 *.iso files gedownload, uitgepakt en op CD gebrand. Daarnaast heb ik een boot-diskette gemaakt met RawWriteWin. Op m'n PC staat ook nog Win98SE.

Onderstaande is een relaas van hetgeen gebeurd wanneer ik probeer te installeren.

Ik reboot en gebruik de boot-diskette en de eerste CD.
Van de rest heb ik foto's gemaakt. De beheerder zal niet zo tevreden zijn hiermee, maar ik vind het persoonlijk duidelijker dan alles te moeten beschrijven.

Groeten,
Jeroen

Ik krijg niet alle foto's online.

Uiteindelijk vraagt hij me welke CD drive hij moet nemen, en dan zegt hij dat het geen originele Mandrake CD is. Daarna vraagt hij iets i.v.m. SCSI access en ik kies het bestand scsi_mod.o en dan vraagt hij welke parameters voor de kernel. Daar kan ik iets op invullen, maar ik weet niet wat. Als ik niets invul vraagt hij opnieuw welke cddrive hij moet gebruiken en gaat weer verder met het voorgaande.

Wie kan me helpen?

Laatst bewerkt:
Je moet niet booten vanaf diskette,maar gewoon vanaf cd.:thumb:

ik krijg verdorie niet alle foto's online.

Hoe moet ik dat doen? Ik kan geen boot-CD maken

Je had die iso files ook niet uit moeten pakken,maar als image moeten branden,dan zijn ze bootable.

eens proberen ... hoewel ik geen idee heb hoe dat moet.

Hebt u soms een instant messenger?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Het is me ondertussen gelukt om Mandrake 9.1 te installeren.

Het bleek om een verkeerde manier van schrijven van de ISO file.

Bedankt!

Geplaatst door Freightliner
Hallo,

Het is me ondertussen gelukt om Mandrake 9.1 te installeren.

Het bleek om een verkeerde manier van schrijven van de ISO file.

Bedankt!

Als je nou ook nog ff zegt hoe je tot de oplossing bent gekomen,dan hebben andere helpmijers er misschien ook wat aan.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan