Installatie McAfee SiteAdvisor mislukt steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Beste mensen,

Na een crash van één van mijn 3 HD's heb ik daarvoor in de plaats twee nieuwe grote schijven geplaatst en daarop een recente met Acronis True Image 11.0 gemaakte image teruggezet.
Alles leek goed te werken maar later bleken er in McAfee toch problemen te zijn: SiteAdvisor bleek o.a. niet meer beschikbaar.
Geadviseerd werd McAfee opnieuw te installeren. Na het hiervoor weer noodzakelijke moeten verwijderen van ZoneAlarmPro en Spybot S&D de herinstallatie uitgevoerd. Hierbij mislukte SiteAdvisor. Vreemd, 3 maanden geleden gaf dit geen problemen bij de verlenging van de licensie.
Vervolgens de removaltool -\mcpr.exe gedraaid en nogmaals de installatie uitgevoerd: zelfde laken een pak!
Ik heb ook nog de apart te downloaden SiteAdvisor -\sasetup3.0.1.165.exe opgehaald en geprobeerd: noppes, ook dit lukt niet...
Mijn systeem is Windows XP-HE SP3.

Je blijft tobben om enigszins bij te blijven...

Weet iemand het ei van Columbus?

Pimpernel.

Hallo

Wel raar he? er zijn 10.000ende pc's beschadigd door fout Mcafee
Toevallig was ik aan het surfen op internet toen ik 3 virusmeldingen kreeg van mcafee
Hij zegt dat hij die virussen had gedetekteert daarna kreeg ik een melding dat mijn pc zou afsluiten omdat er iets niet meer werkte daarna kreeg ik een fatal error dat ik de fabrikant moest raadplegen over dit probleen.
Eenmaal opnieuw opgestart waren er vreemde dingen aan de hand o.a mijn taakbalk was weg ik kon geen bestanden meer slepen en dus niks opslaan op een usb stick mijn klok en allemaal gadgets waren weg. ik ga hem opnieuw installeren maar nu durf ik geen mcafee meer op me ;pc te zetten dit bericht zal waarschijnlijk niet helpen met jou fout ofzo maar ik wil alleen laten weten dat er 10.000ende mensen zijn ( ook bedrijven die mcafee hebben ) zijn getroffen door een fout van mcafee!
Ik ga mcafee niet meer gebruiken tenzij iemand mij overtuigt dat naar het opnieuw installeren van mcafee deze problemen niet herhalen Het is trouwens op het nieuws geweest over al die mensen vandaar dat ik dit weet mcafee is zoveel vertrouwen verloren door deze fout ik hoop voor ze dat het nog goed gaat komen want het was een goede virusscanner

p.s Sorry voor alle typfouten ik ben niet goed in spelling :P

Martijn31

Laatst bewerkt:
Wat bovenstaande zegt ben ik het helemaal mee eens, alleen zijn er niet 10 duizende mensen hiervan de dupe, maar RUIM 500.000 mensen hebben hier last van.

Je kan met ccleaner je register eens scannen en daarbij de fouten laten verwijderen. Waarschijnlijk zitten er ook fouten van mcafee bij. misschien gaat het daardoor wel weer werken.

En verder raad ik je aan: gebruik iets van Norton.

Wat dan wel?

Het bovenstaande gaat volgens mij niet op voor dit probleem. Bij de herinstallatie van McAfee heb ik dezelfde update voor verlenging van mijn licentie gebruikt, die ik in Januari ook gebruikt en bewaard had. Al die tijd heeft het programma geen problemen gegeven. Tijdens de herinstallatie trad de fout al op, er was dus nog geen recentere update opgehaald die de fout dan evt. zou kunnen veroorzaken. Dit kan het m.i. dus niet zijn maar wat dan wel?

Norton dan maar? Alsjeblieft niet! Jarenlang heb ik het gebruikt en ik blijf het zeggen: als het er eenmaal goed op staat en goed werkt dan is het een zeer goed en gebruikersvriendelijk programma tot het moment dat je, om wat voor reden dan ook, het moet verwijderen om het weer te kunnen herinstalleren. Toestanden, meneertje...

Bovendien krijg ik McAfee gratis bij mijn abonnement op mijn provider en tot dusver heb ik er nog nooit problemen mee gehad.

Pimpernel.

SiteAdvisor gevonden!

Het probleem is opgelost door niet de website //www.siteadvisor.com/download/windows.html# te kiezen maar die zonder het teken #. Bij de eerste werd het bestand -\sasetup3.0.1.165.exe opgehaald, dat bij openen de melding gaf, ongeldig te zijn.
Bij de tweede, zonder #, werd ogenschijnlijk hetzelfde bestand opgehaald maar dat wel deed wat het doen moest: 'SiteAdvisor' versie 3.0 installeren.

Weer een probleem minder! Blijven er altijd nog genoeg over om kaal te worden...
Waardoor het veroorzaakt is zal mij daarom verder worst zijn!

Pimpernel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan