Installatie moederbord in nieuwe kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Newfy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Ik heb me net een FOXCONN A7GM AMD+ moederbord aangeschaft en een nieuwe kast.
Volgende problemen/onduidelijkheden:

Voor de connectie van de LED-tjes aan het frontpanel is er een blokje met 10 pinnetjes voorzien (waarvan er 1 leeg is)
De HDD-led(1-3) en de reset SW komen naast elkaar (5-7), de PWR SW gaat tegenover de reset SW(6-8) en dan zou power LED tegenover de HDD-led moeten komen(2-4).
Op plaats 9 staat NC vermeld(?) en plaats 10 s vrij (geen pinnetje) Het probleem is dat bij mij (Thermaltake Sonate kast) de power led 3 connectoren heeft en er blijven er dus maar 2 over, tegenover de HDD-led. Is dit op te lossen? De power led zouden aangeven wanneer de PC in werking is (vol branden) in sleep mode is (pinken) en power off (uit)

Ik heb eveneens nergens een aansluitpunt gevonden voor firewire, dus ik veronderstel dat dt niet ondersteund word? Geeft niets want ik heb toch niets dat die technologie nodig heeft.

Er is ook een probleem met de installatie van de audio-driver.
Bij het opstarten word aangegeven dat een audioapparaat op de bus voor High Deenton Audio is gevonden, maar het lukt net om de betrokken driver te installeren. Telkens word kort voor het einde een fout gegeven en de installatie word afgebroken. Waarom?

U ziet, geen man over boord, maar ik heb toch graag dat alles werkt zoals het hoort en weet hier geen raad meer mee. Misschien kan hier iemand me op de goede weg helpen.

Heb je wel eerst de chipset driver geinstalleert?

Probleem met audio driver opgelost na een clean install van Windows XP.
Ook het probleem met de powerled is opgelost. Ik had gezien dat er maar 2 kabeltjes naar het 3-delige blokje gingen (+ en -) en heb het blokje vervangen door 2 aparte connectortjes die ik uit een andere kast heb gehaald en alles werkt nu prima.

Bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan