installatie NIS 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaJa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2003
Berichten
3
Beste helpmij'ers

Ik heb vorig jaar in juli een nieuwe pc aangeschaft. Alles heeft het tot nu toe fantastisch gedaan voor een compu met Windows erop dan.
Bij de koop kreeg ik het programma Panda antivirus erbij. Deze bleek in december niet meer te live updaten, vanalles geprobeerd maar niks werkte. Ik heb vroeger altijd Norton gehad en ben daar erg tevreden over, dus heb ik NIS 2003 aangeschaft ter vervanging van Panda antivirus.
Panda antivirus netjes verwijderd, compu via internet door symantec laten nakijken op virussen, degene die gevonden werden allemaal kunnen verwijderen. Toen installatie van NIS 2003 gestart, echter hiervan valt spontaan het installatiescherm weg. De cdrom gaat wel door en je ziet ook een shortcut op het bureaublad verschijnen en weer verdwijnen. Directorie is aangemaakt maar staat niks in.
Hierna zijn spelletjes en sommige internetsites hetzelfde gaan doen, zo ook de site van symantec zodat ondersteuning niet mogelijk is, spontaan stoppen zonder enige melding.
Verder moet ik melden dat mijn hd voor dit alles ineens meer geluid ging produceren.

De volgende stappen heb ik al doorgenomen;
- update videokaart besturingsbestanden (geen effect)
- extra HD toegevoegd, om een spel op te laten draaien wat altijd spontaan wegviel. Viel ook op deze HD spontaan weg.
- Speedfan geinstalleerd om de temp's te checken, processor AMD 1900+ 55 C en HD Maxtor 4K040H2 38 C, wat mij geen hoge waarden lijken

Kan iemand hier wat mee, alvast bedankt voor de hulp!!

M. vr. gr. JaJa
 
Weet je zeker dat ALLE virussen verwijderd zijn? En heb je daarna ook opnieuw opgestart, want virussen die nog actief zijn... Ut klinkt al bugbear of zoiets, dus scan nog eens een keer.
 
Beste Z-Dragon

Ik heb op virussen gescand via de internetsite van symantec en toen de volgende virussen gevonden:

- IRC Trojan
- Backdoor.Sdbot
- Backdoor.Litmus.2a

Deze waren allen gemakkelijk te verwijderen en met een tweede scan werden er geen meer gevonden.

M. vr. gr. JaJa
 
wegvallen programma's zonder bericht

Is er nou niemand die ongeveer hetzelfde heeft gehad als wat hierboven beschreven staat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan