installatie office XP 2002 + aktiveren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is dus duidelijk dat het niet duidelijk is...
Maar de meeste info denk ik te halen uit de link die Joost geeft:
http://support.microsoft.com/kb/300273/EN-US/

Ik denk dat het niet gaat lukken, als ik dit lees.
Wat ik de verkoper nu kwalijk neem is dat ie met geen woord gerept heeft over OEM versie, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik legaal bezig wil zijn. Op de verpakking staat bovendie vermeld dat het exemplaar niet geschikt is voor wederverkoop.
Ik zet hieronder wat printjes als bijlage. Kun je zien waar het over gaat.

Grote vraag blijft natuurlijk wat me nu te doen staat.

Hai Marianne, :D

Helaas maakt de verpakking één en ander nog duidelijker..:(

Confrontatie met de verkoper lijkt onvermijdelijk....

In de derde bijlage staat:
U mag de software alleen installeren en gebruiken, als u een medewerker bent van een bedrijf met een Microsoft VolumeLicentieovereenkomst..etc....

Ook dit is neem ik aan niet van toepassing bij jou.

Dit zijn toch voldoende aanwijzingen dat de verkoper in gebreke is! :confused:

HET MAG WEL, een systeembouwer mag het niet los doorverkopen een particulier wel.

Ik kan ze volgende week bellen (of ook op zaterdag?) en het proberen te aktiveren. Alhoewel ik er een hard hoofd in heb.

Sowieso zit deze software me niet meer lekker....

Geplaatst door joost verdaasdo
Hai ADSL, :D

Ja klopt helemaal maar van de volledige normale versie op CD sta ik ook niet te kijken...de OEM-versie op CD dat vindt ik héél vreemd...;)

Excuus, ik had erbij moeten zetten, Office 2003 SBE OEM versie. Deze kost iets van 160 Euro in ons geval. Alles d'r op en d'r an.

Ik heb Office XP op de betreffende pc geinstalleerd en de telefonische aktivering opgestart.

En wat blijkt: opgegeven Installatie-ID wordt direct geaccepteerd en ik krijg zonder probleem een aktiveringscode toegewezen!

Storm in een glas water dus! GELUKKIG!!!

Ik ben eerst nog wel even bij de plaatselijke pc-zaak langs geweest. Ook zij, die veel Office-pakketten verkopen(!), wisten mij niet te vertellen hoe het nu precies met een OEM-versie zit.
Ook volgens hen is het niet duidelijk en zou ik om uitsluitsel te krijgen maar eens met Microsoft moeten bellen..

Jongens, ik ben weer helemaal blij na een nachtje woelen en er niet van kunnen slapen!

Heb ik nog wel een vraag:
kunnen jullie zeggen welke bestanden die aktivering vastleggen, dan backup ik die even.

Als die eenmaal geactiveerd is op jouw PC, wordt die sowieso de volgende keer gewoon weer op diezelfde PC geactiveerd.

Geplaatst door ADSL-er

Excuus, ik had erbij moeten zetten, Office 2003 SBE OEM versie. Deze kost iets van 160 Euro in ons geval. Alles d'r op en d'r an.
Hai, :D

Nou lag aan mij hoor!;)
Ik had nog nooit van die versie op een cd gehoort..gelukkig valt er voor mij ook nog veel te leren..

See Yah! :thumb:

Geplaatst door marianneke
Ik heb Office XP op de betreffende pc geinstalleerd en de telefonische aktivering opgestart.

En wat blijkt: opgegeven Installatie-ID wordt direct geaccepteerd en ik krijg zonder probleem een aktiveringscode toegewezen!

Storm in een glas water dus! GELUKKIG!!!

Ik ben eerst nog wel even bij de plaatselijke pc-zaak langs geweest. Ook zij, die veel Office-pakketten verkopen(!), wisten mij niet te vertellen hoe het nu precies met een OEM-versie zit.
Ook volgens hen is het niet duidelijk en zou ik om uitsluitsel te krijgen maar eens met Microsoft moeten bellen..

Jongens, ik ben weer helemaal blij na een nachtje woelen en er niet van kunnen slapen!

Heb ik nog wel een vraag:
kunnen jullie zeggen welke bestanden die aktivering vastleggen, dan backup ik die even.

Nou blij dat het gelukt is! (ken jij weer rustig slapen..)

Zover bij mij bekend wordt de registratie/activatie opgelslagen in de Dynamic Link Library: MSO.DLL

Veel plezier ermee!

Enne het was leerzaam...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan