installatie printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mobrie

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Hallo Allemaal,

Ik heb een maand geleden een Epson stylis110 gekocht maar kreeg hem niet geïnstalleerd mijn laptop kon hem niet herkennen na een maand heen en weer geschrijf zowel met Epson en Toshiba kwam k er zelf achter dat als ik in mijn confugiratiescherm up printer drukte er niets stond en als ik dan printer toevoegen drukte er volgende bericht kreeg spooler service werkt niet toen op internet gekeken en ja hoor daar stond mijn probleem en wala de printer werkte eindelijk.
Ik schrijf dit omdat ik nog niet weet hoe die spooler uitgeschakeld kon staan
En vind ik ook dat het raar iszowel Epson en Toshiba niet op dit tdee zijn gekomen
Met vriendelijke groet Mobrie

Het zou erg eenvoudig kunnen zijn:
jij of iemand anders die het opstarten sneller heeft willen maken dan wel het resident zijn van zo weinig mogelijk services heeft bewerkstelligd, heeft de spooler service uitgeschakeld. Bij een reguliere Windowsinstallatie wordt deze service standaard in werking gezet, dus de 'mens' heeft dit handmatig gedaan. Welk mens,.................... ? Alleen jij kan die vraag beantwoorden.

Dit is één van die heel erg veel leuke / interessante maar ó zo gevaarlijke Windowstweaks die her en der over het w w w rondzwerven.

In aansluiting op wat gast0225 al schreef: Toshiba en Epson zijn er niet voor om je pc 'uit te mesten'. Als Toshiba weet dat in het standaard meegeleverde besturingssysteem de spooler service gewoon draait en Epson weet dat de printer een of ander foutmelding (piepjes of rood lampje etc.) aangeeft als de printer zélf kapot is, dan is het aan jou de taak ervoor te zorgen dat de pc functioneert zoals Epson en Toshiba dat mogen verwachten voordat je belt. Het is niet voor niets dat bijna alle helpdesks zeggen: Zet de pc maar terug naar fabrieksinstellingen, kijk of het probleem dan nog optreedt en zo ja, dán mag je pas je probleem echt voorleggen.

Als jij dan (hetzij via tweaks, hetzij via trojans of andere malware, hetzij via het installeren van driversoftware van een andere printer etc.) de spooler service om zeep hebt geholpen of uitgeschakeld hebt staan, dan ligt het balletje bij jou en niet bij Toshiba of Epson.

Tijs.

Hallo

Ja natuurlijk is het ergens mijn schuld ik heb ooit het opstarten willen versnellen dus daar zal de fout wel geweest zijn, maar toch ben ik het er niet mee eens dat alles mijn schuld is en dat niemand op het idee is gekomen van de spooler .
Groetjes Mobrie

Jouw woorden van zojuist even anders opgeschreven:
"Ja, het is mijn schuld maar nee, ik vind dat Epson en Toshiba maar hadden moeten 'ruiken' dat ik de spooler service had uitgeschakeld."

Goed, je weet al hoe ik er over denk. Laat ik eraan toevoegen dat als mij ter oren komt dat iemand heeft zitten 'klooien' op zijn pc, en nu 'ineens' een probleem heeft en mij niet exact kan vertellen wát met zijn/haar acties op de pc is veranderd ik de gebruikersdata redt en de pc terugzet naar fabriekswaarden of wellicht eerst een herstelpunt terugzet van maximale periode terug om te zien of dat wellicht wat oplevert.

Tijs.

Hoi

Ik mag dan volgens u een kluns zijn op de computer maar desondanks heb ik een compliment gehad van Epson en daarin bedanken ze me voor de tip die ik heb gegeven.
Mobrie

Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik heb een maand geleden een Epson stylis110 gekocht maar kreeg hem niet geïnstalleerd mijn laptop kon hem niet herkennen na een maand heen en weer geschrijf zowel met Epson en Toshiba kwam k er zelf achter dat als ik in mijn confugiratiescherm up printer drukte er niets stond en als ik dan printer toevoegen drukte er volgende bericht kreeg spooler service werkt niet toen op internet gekeken en ja hoor daar stond mijn probleem en wala de printer werkte eindelijk.
Ik schrijf dit omdat ik nog niet weet hoe die spooler uitgeschakeld kon staan
En vind ik ook dat het raar iszowel Epson en Toshiba niet op dit tdee zijn gekomen
Met vriendelijke groet Mobrie
Ook ik wil je helpen toekomstige vragen zodanig te stellen dat lezers jou sneller / beter kunnen helpen.
Zo schrijf je dat je er geen idee van hebt hoe die spooler uitgeschakeld kon zijn, maar even later in dit topic (nádat Tijs en ik opperen dat het probleem mogelijk wordt veroorzaakt door een uitgeschakelde service) schrijf je dat je ooit tweaks hebt toegepast om Windows sneller te maken).
Dat had je beter in je vraag kunnen verwerken (dat aanpassen van Windows om het sneller te laten werken).

Die twee ingerdiënten bij elkaar namelijk doen iemand die er wat meer van weet de kwestie al gauw een één-tweetje laten zijn:

Windows tweaken, services uitschakelen en de spooler.

Anders geformuleerd: áls je ooit weer een probleem hebt waar je niet uitkomt, dan is het handig om alles in je vraag te vermelden dat geen betrekking heeft op het dag-dagelijks gebruik van Windows, m.a.w. aanpassingen zowel softwarematig alsmede hardwarematig. Dan is een eventuele oorzaak veek gemakkelijker te bedenken. Je moet bedenken dat wij achter onze beeldschermpjes zitten, net zoals jij, maar dat het grote verschil tussen jou en ons is dat JIJ precies weet wát er allemaal met de PC is gebeurd, WIJ niet en juist 'bijzondere' gebeurtenissen zoals bijv. geheugen bijplaatsen om maar eens iets te noemen, zou oorzaak kunnen zijn van bepaalde problemen, of Windows tweaken om het sneller te doen laten zijn........................................

Laatst bewerkt:
Ik zeg er nog 1 ding op, en dan is het wat mij betreft (ook) klaar:
Epson maakt printers, Toshiba maakt pc's. Geen van tweeën hebben Windows gemaakt en geen van tweeën zijn jou en geen van tweeën zijn systeembeheerders van huis uit.
Zij zijn (net als wij op het forum) afhankelijk van wat jij hen kunt melden.

Is de spooler service niet actief, dan kun je niet eens een printer toevoegen in Printers en faxapparaten, en dan krijg je een heldere foutmelding dat de spooler service niet draait. Ik heb verder geen idee wat de helpdesk je gevraagd/gemeld heeft, maar dat de basis-functionaliteit van printers niet werkte had je wellicht makkelijk ook zelf kunnen uitzoeken. Per slot van rekening krijg je (o.a.) de XPS printer automatisch 'toegediend' door Windows updates, dus die had je moeten kunnen zien (als de spooler service wél gewoon gestart was geweest, zoals dat normaal is).

Dat je "een kluns op computergebied zou zijn" is niet de basislijn die ik wilde doorgeven in deze discussiedraad. Wat ik wilde doorgeven (precies zoals gast0225 dat zegt) is dat informatievoorziening richting helpdesks/computerfora van levensbelang is zoals je gemerkt hebt. Je zou wél kunnen stellen dat de Epson helpdesk is voorzien van klunzen op computergebied, maar het is niet hun kennisgebied om 'handmatig' gewijzigde Windows-werking te fixen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan