Installatie probleem met Microsoft Office 2007 op nieuwe Vista PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

vistavista

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Meteen na aankoop van een Dell PC (Inspiron 1525) wou ik Microsoft Office 2007 (enterprise edition) installeren maar als ik die wil instaleren krijg ik altijd een foutmelding.

Er verschijnt er een kader met:
"De vereiste bestanden worden voorbereid".
Na enkele minuten krijg ik volgende foutmelding:
"De installatie kan niet worden voortgezet omdat een vereist bestand niet beschikbaar is of beschadigd is. Start Setup opnieuw van de oorspronkelijke installatie-cd of downloadlocatie."

Verder als dat kom ik niet, en het is iedere keer zo. Ik run Vista home premium en heb ook geprobeerd met de gebruikersbeheercontrole (UAC) uit.

Op mijn andere laptop (XP) geraakt de installatie wel verder.

Weet er misschien iemand hoe ik office 2007 toch geinstaleerd krijg?
Heeft het iets te maken met de reeds voorgeïnstalleerde Microsoft Office Powerpoint Viewer 2007 viewer?

het kan zijn dat het programma niet bestemd is voor Windows Vista.. maar alleen voor Windows XP..
je kan de installatie wel runnen als Windows XP (service pack 1 of 2) :

1) klik rechtermuisknop op installatie programma (.exe)
2) klik op eigenschappen
3) klik op compatibiliteit
4) kies daar Windows XP.
5) klik op "toepassen" of "ok"

of doe rechter muisknop op de installatie programma (.exe) en klik op " Als Administrator Uitvoeren "

veel geluk!

@ jessej 023223

Office 2007 draait wel degelijk op Vista.

@ vistavista

Bekijk de cd eens goed, zitten er krassen op? Lijkt er namelijk op dat de fout bij het schijfje ligt.

het kan zijn dat dit een (soort van) oudere versie van Office 2007 is.. en dat deze versie alleen wilt draaien op XP..
ik heb het er niet over dat hij niet compitabel moet zijn met Vista.. tuurlijk is hij dat wel.. maar waarschijnlijk een oudere versie ofzo iets..

en die krassen maakt helemaal niks uit.. ik heb Office 2007 ook.. en op de cd zitten ook krassen en hij wilt nog steeds alle bestanden laden

het kan zijn dat dit een (soort van) oudere versie van Office 2007 is.. en dat deze versie alleen wilt draaien op XP..
ik heb het er niet over dat hij niet compitabel moet zijn met Vista.. tuurlijk is hij dat wel.. maar waarschijnlijk een oudere versie ofzo iets..

en die krassen maakt helemaal niks uit.. ik heb Office 2007 ook.. en op de cd zitten ook krassen en hij wilt nog steeds alle bestanden laden

En waar heb je deze info vandaan? Wnat je weet blijkbaar zelf ook niet helemaal hoe het zit. Voor je antwoord geeft op een vraag, moet je wel zeker weten dat je een antwoord kunt geven en niet gaan lopen gokken.

Daarnaast zijn krassen wel degelijk een oorzaak voor gegevens die zijn beschadigd. Dus nogmaals, zoek de boel eerst eens uit voor je een antwoord geeft.

Ontopic maar weer en wachten tot ts reageert.

En waar heb je deze info vandaan? Wnat je weet blijkbaar zelf ook niet helemaal hoe het zit. Voor je antwoord geeft op een vraag, moet je wel zeker weten dat je een antwoord kunt geven en niet gaan lopen gokken.

Daarnaast zijn krassen wel degelijk een oorzaak voor gegevens die zijn beschadigd. Dus nogmaals, zoek de boel eerst eens uit voor je een antwoord geeft.

Ontopic maar weer en wachten tot ts reageert.

:thumb::thumb:

@ Lita112: Aangezien de cd correct werkt op m'n andere (XP) portabale, ligt het niet aan het schijfje, vermoed ik.

Hoe zit het met andere cd's/ dvd's? Heeft de speler daar ook moeite mee? Misschien eens de lens schoonmaken? Is het proberen in ieder geval waard.

Misschien kan je zelfs een kopie maken van het schijfje, want je mag voor jezelf een kopie maken. Eventueel lukt het daarmee wel.

Dank voor de nieuwe tips !

Andere CD/DVD's lukken wel (want ik heb voorlopig MS Office 2003) erop gesmeten.
Een kopie van het schijfje (of een copy naar harde schijf) doet het ook niet.
Run als XP applicatie was helaas ook geen oplossing.

Nog suggesties. ;-)

Wellicht is dit nog relevant:
Als ik de DVD op m'n harde schijf wil copiëren krijg ik een fout: kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen. Het betreft het bestand access12.opa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan