Installatie probleem Mountain Lion

Status
Niet open voor verdere reacties.

marielle47

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2013
Hoi,

Nadat mijn mac vaak problemen had heb ik besloten mountain lion te installeren via usb.
Maar hij bleef haken bij de laatste 2 minuten. Vanmorgen was hij nog steeds bezig en heb ik de computer maar opnieuw opgestart. Maar nu krijg ik telkens een foutmelding bij de installatie. En kom ik niet meer in het normale installatie scherm terecht, maar bij een leeg scherm waar je bovenin alleen een menu ziet van het installatieprogramma met hulpprogramma's etc.

Ik heb via het schijfhulpprogramma gecontroleerd of er iets met de schijf is, maar die geeft aan dat er geen problemen zijn. In het installatielogbestand lees ik veel fouten die te maken hebben met librarian framework's library. Geen idee wat dat is. Heb zowieso weinig verstand van dit soort dingen, maar hoop dat iemand mij
kan helpen.

Thanks. Groet Marielle

Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat je maar het beste langs de Apple Store kan gaan en het probleem voorleggen. Misschien zelfs een installatie-cd kopen?

Dit is natuurlijk niet het antwoord dat ik wil horen.. verdikke.

Maar ik ben er bang voor dat ik er idd toch naar toe zal moeten gaan.

Hij zou met de naar de harddrive test moeten gaan als je de D inhoud terwijl je hem opstart
maar ook dat doet hij niet.

Wat je wel nog kunt proberen is Mountain Lion (ik neem aan gedownload), ipv op usb, op cd te branden en vervolgens vanaf je cd-drive installeren. Maar het kan zeker ook zijn dat het gedownloade bestand simpelweg bestanden mist. Probeer is een andere versie.

ja we hebben eerst 10.7 op cd geprobeerd gisteren. maar toen liep hij ook al op het einde vast bij java of javascript meende ik.

Maar dat ga ik in elk geval nog een keer proberen. Hoop dat het werkt.

U weet toch zeker dat u geen update-cd hebt gedownload maar een fresh-install cd?

Heb hem overigens niet zelf gedownload maar via een vriend gekregen. Dit zijn installatie bestanden ja.

Ik heb nu de cd erin gedaan. En heb ook met de cd hetzelfde. Gisteren heb ik met dezelfde cd nog een stuk installatie doorlopen.

Als ik in de systeeminformatie kijk zie ik bij opstartonderdelen staan 'geen informatie gevonden'.
Weet niet wat hier normaal gesproken staat, maar zou me zo kunnen voorstellen dat hier wel informatie zou moeten staan.

Heb tevens voordat ik de boel opnieuw ging installeren geregeld gehad dat er een stop teken of een mapje met een vraagteken te zien was inplaats van het appeltje bij het opstarten. Als ik daar op zoek zie ik dat dat komt doordat de systeemsoftware die nodig is voor het opstarten niet kan worden gevonden.

Hmm..

Nee dat zal t natuurlijk ook niet zijn. Want je start natuurlijk op vanaf een cd....

... grr.. zucht..

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het ondertussen al opgelost?
Dit klinkt namelijk als een defecte harde schijf. Dit wordt meestal niet weer gegeven bij Schijfhulpprogramma.

Waarschijnlijk heb je 1 of meerdere bad blocks, hierdoor kan er op die block op de harde schijf niets geschreven worden en loopt de machine vast, is traag of start niet op.

Hey,

Nee, helaas het is nog steeds niet opgelost. Heb icentre gebeld en kwam er inderdaad achter dat het schijfhulp programma alleen
een globale check doet en dat er nog steeds iets mis kan zijn met de harde schijf. We hebben daarom een harde schijf uit een oude
macbook in de mijne gedaan om te checken of daar het probleem lag. En inderdaad het besturingssysteem werd geinstalleerd. Het
duurde eeuwen om het tweede gedeelte door te komen maar hij werkte. Helaas was hij nog steeds traag.
Ik heb een nieuwe harde schijf besteld van seagate. Deze zit er nu in maar nu komt hij weer de installatie niet door.

Als ik een antwoord heb post ik hem wel even. Ben alleen bang dat de oplossing is dat ik een nieuwe macbook moet kopen... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan